Microsoft na marginesie internetu w Japonii, Google brata się z Yahoo!

Japońskie Yahoo! nie będzie stosowało się do umowy, jaką zawarła amerykańska centrala. Portal zamiast na mechanizmach Microsoftu, będzie się opierał na Google’u. Zarówno jeśli chodzi o wyszukiwarkę, jak i również system reklam. Co więcej, Yahoo! Japan udostępni wszystkie swoje treści Google’owi. Taki sojusz spowoduje, że gigant z Mountain View będzie kontrolował praktycznie cały ruch wyszukiwarek w Japonii. Co więcej, jeżeli sojusz Yahoo Japan i Google’a się sprawdzi, inne portale mogą pójść w ich ślady.
Microsoft na marginesie internetu w Japonii, Google brata się z Yahoo!

Masahiro Inoue, dyrektor Yahoo Japan, uzasadnia swoją decyzje prosto. Jego zdaniem, Microsoft nie spełnia potrzeb jego portalu, szczególnie jeśli chodzi o indeksowanie treści po japońsku,

Yahoo! i Yahoo Japan to dwa oddzielne byty, w tym pierwszy jest właścicielem jednej trzeciej drugiego. Amerykańska centrala zapowiedziała, że będzie wspierać swoich kolegów w tej decyzji. Sami jednak dalej wolą korzystać z rozwiązań Microsoftu.

– To porozumienie o wiele bardziej niszczy wolną konkurencję niż to z amerykańskim Yahoo!, które zostało uznane przez USA i Kanadę za nielegalne. Umowa oznacza przejęcie 90 procent rynku reklamowego przez jeden podmiot. W praktyce oznacza to kontrolę całego japońskiego rynku i brak jakiejkolwiek konkurencji – czytamy w oświadczeniu Microsoftu.