Kupujemy coraz więcej telefonów, zwłaszcza high-endowych

Firma IDC opublikowała wyniki swojego najnowszego badania Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, według których liczba sprzedanych telefonów komórkowych na całym świecie w drugim kwartale 2010 roku wyniosła 317,5 miliona egzemplarzy. To daje 14,5 procent wzrostu w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku. Wyniki te podyktowane są przede wszystkim coraz większym zapotrzebowaniem na smartfony i modele o większej wydajności od firm spoza pierwszej piątki największych producentów.
W pierwszej połowie 2010 roku sprzedano łącznie 620,6 miliona telefonów komórkowych
W pierwszej połowie 2010 roku sprzedano łącznie 620,6 miliona telefonów komórkowych

Tymczasem w pierwszej piątce większych zmian nie zanotowano. Liderem, kontrolującym 35 procent rynku, jest wciąż Nokia, która sprzedała w drugim kwartale 111,1 miliona telefonów. Fiński producent stracił jednak nieco udziału, w stosunku do Q2 w 2009 roku (37,2%).

Na drugim miejscu uplasował się Samsung z 20,1-procentowym udziałem w rynku i liczbą 63,8 miliona sprzedanych egzemplarzy. Na ostatnim miejscu podium znajduje się LG Electronics z wynikiem 30,6 miliona sprzedanych modeli.

Czwarte i piąte miejsce to odpowiednio Research in Motion, które sprzedało 11,2 miliona swoich “Jeżynek”, oraz Sony Ericsson (11 milionów sprzedanych telefonów).