Ile płacą największe firmy za reklamę w AdWords?

Według raportu serwisu Advertising Age, liderem rankingu najwięcej wydających na reklamy Google AdWords jest operator AT&T, który w czerwcu 2010 roku wydał nieco ponad 8 milionów dolarów, głównie na reklamę iPhone’a 4. Samo Apple natomiast wydaje około 1 miliona dolarów miesięcznie na reklamę. Druga w rankingu jest grupa Apollo Group – firma edukacyjna, do której należy między innymi Uniwersytet Phoenix w Arizonie. Trzecie miejsce na podium zajęła internetowa agencja podróży Expedia z wynikiem ponad 6 milionów dolarów miesięcznie. Tuż za nią znalazł się Amazon, największy amerykański sklep internetowy.
10 firm, które płacą najwięcej za reklamy w AdWords
10 firm, które płacą najwięcej za reklamy w AdWords

Największy wzrost wydatków na reklamę w ostatnim czasie zanotowała grupa BP z oczywistych względów. Przed wyciekiem ropy w Zatoce Meksykańskiej, BP wydawało zaledwie 57 tysięcy dolarów na reklamy, a po tej katastrofie – suma ta wzrosła do 3,6 miliona dolarów.

Co ciekawe, wydatki pierwszych dziesięciu firm w rankingu na reklamy AdWords, generują zaledwie 5 procent całkowitego zysku Google’a ze swojej usługi.

Pełny raport znajdziecie na tej stronie!