Cloud-computing dla gier wideo od OnLive ruszy 17 czerwca

OnLive to rewolucyjna usługa w świecie komputerowej rozrywki. Gry wideo, dzięki OnLive, nie są przeliczane przez komputer lub konsolę. Zajmuje się tym farma serwerów, która do komputera lub konsoli gracza strumieniuje tylko obraz i dźwięk a także rejestruje dane niego wprowadzane (wciśnięcia klawiszy, ruch myszki, itd.). Korzyści z takiej metody są dwojakie: po pierwsze niemożliwym jest wykonanie nielegalnej kopii takiej gry, po drugie zaś jakość oprawy audiowizualnej nie zależy od posiadanego przez gracza sprzętu. Wadą tego rozwiązania jest konieczność posiadania bardzo wydajnego łącza internetowego.
Cloud-computing dla gier wideo od OnLive ruszy 17 czerwca

Dlatego też OnLive na początku będzie funkcjonować wyłącznie na terenie USA, gdzie wydajne łącza szerokopasmowe są już pewnym standardem. Usługa wystartuje 17 czerwca i będzie wymagała uiszczania opłaty abonamentowej w wysokości 14,95 dolara. W momencie premiery dostępne będą gry takich wydawców, jak THQ, Ubisoft czy Electronic Arts. Za wynajem każdej gry będzie wymagana dodatkowa opłata, której wysokości na razie nie znamy. Mike McGarvey, dyrektor OnLive, zapewnia jednak, że będą to niewielkie pieniądze a na dodatek będą dostępne różne promocje i programu lojalnościowe.

Na razie nie wiadomo czy i kiedy usługa będzie dostępna w Unii Europejskiej.