CHIP ujawnia: Xbox Live po polsku jeszcze w tym roku

Po pierwsze będą mogli opłacać usługę Live za pomocą polskich kart kredytowych. Udostępnione zostaną także zdrapki pozwalające na przedłużenie abonamentu i zakup Microsoft Points – środka płatniczego z którego korzysta Live. Ich ceny maja być zbliżone do tych, które płacą Amerykanie i Anglicy. Jak na razie nie wiadomo czy będzie możliwa migracja z zagranicznych kont na nowe, polskie. Wiadomo za to, że popularne obecnie importowane z zagranicy kody dostępowe stracą rację bytu.

W ramach abonamentu Polacy zyskają dostęp do funkcji Arcade, Marketplace oraz VOD. Prace nad przystosowaniem do potrzeb polskiego rynku dwóch pierwszych wymienionych elementów zbliżają się do finału. W tej chwili trwają rozmowy pomiędzy Microsoftem a ITI i Canal+ na temat udostępnienia polskim użytkownikom możliwości korzystania z wypożyczalni filmów VOD.

Decyzja o wejściu Xbox Live do Polski zapadła w 2009 roku. Miały na nią wpływ doskonałe wyniki Xboxa 360 na naszym rynku. Z materiałów, do jakich dotarł CHIP, wynika, że według badań Microsoftu plasujemy się w pierwszej trójce najlepiej rozwijających się, wschodzących rynków konsolowych. W tym segmencie wyprzedza nas jedynie Korea i Holandia.

Wizyta szefa Microsoftu Steve’a Ballmera mająca miejsce w kwietniu zeszłego roku miała bezpośredni związek z Xboxem i usługą Live. Po jej zakończeniu miał miejsce półroczny okres sondowania rynku pod kątem ewentualnego załamania się trendu wzrostowego. Jego wyniki okazały się pomyślne, co potwierdziło późniejsze przekroczenie 100 000 sztuk egzemplarzy Xboxa 360 sprzedanych w Polsce. Z tej sumy prawie jedna czwarta trafiła do użytkowników w ostatnim kwartale zeszłego roku.

Prace nad wprowadzeniem Xbox Live w Polsce ruszyły pełna parą w listopadzie 2009 roku. Są obecnie na tyle zaawansowane, że w czerwcu Microsoft planuje oficjalnie o nich poinformować w trakcie targów E3 odbywających się w Los Angeles.

Premiera usługi planowana jest na krótko przed świętami Bożego Narodzenia i wszystko wskazuje na to, że wraz z nią na naszym rynku pojawi technologia Natal, czyli sterowanie grami za pomocą ruchów ciała.