Drżyjcie Sony i Nintendo, Xbox LIVE na Windows Phone 7 nabiera kształtów

Dla tych, co nie wiedzą, krótkie wyjaśnienie: Xbox LIVE to sieciowa usługa Microsoftu stworzona na potrzeby konsoli Xbox. Dzięki niej tworzymy swój własny profil gracza, dzięki któremu możemy nawiązywać znajomości, grać z kolegami w gry multiplayer a także rywalizować w przeróżnych rankingach. Xbox LIVE to również usługi poboczne, takie jak sklep z grami, filmami, muzyką, strumieniowana telewizja, i tak dalej. Jak więc Xbox LIVE sprawdzi się na komórkach? Zdaniem szczęśliwców, co już testowali usługę: ma duże szanse na sukces.
Windows Phone Mango cieszy się dużym zainteresowaniem producentów, mimo kiepskich wyników sprzedaży
Windows Phone Mango cieszy się dużym zainteresowaniem producentów, mimo kiepskich wyników sprzedaży

Xbox LIVE będzie dostępny wyłącznie dla smartfonów z systemem operacyjnym Windows Phone 7 lub nowszym. W momencie premiery dostępnych będzie ponad 50 gier gotowych do zakupu. Będą to zarówno typowo komórkowe produkcje, jak Bejeweled, jak i też bardziej złożone gry arkadowe marki Halo, Guitar Hero czy Crackdown.

Interfejs komórkowego Xbox LIVE wyda się bardzo znajomy posiadaczom konsoli Microsoftu. Po jej otwarciu wita nas nasz awatar (czyli wizualizacja naszego xboksowego alter-ego), ostatnie zdobyte Osiągnięcie (czyli wykonanie dodatkowego, punktowanego zadania w danej grze, na przykład zdobycie 25 linii w Tetrisie w minutę), ostatnio pobrane gry i ewentualne zaproszenia do znajomości. Awatar reaguje na nasze działania podobnie jak na Xboksie 360, na przykład kręci mu się w głowie jak za mocno potrząśniemy komórką. Oczywiście jest on w pełni zsynchronizowany ze swoją konsolową wersją, czyli jeżeli kupimy mu na komórce nową koszulkę, to i konsola odpowiednio zareaguje.

Zaraz, zaraz, Osiągnięcie? A i owszem, drodzy “statsiarze”, gry na komórkę będą miały swoje Osiągnięcia. Gry komórkowe będą posiadać zbliżoną ich ilość do gier dostępnych w sklepie Xbox LIVE Arcade (około 200 punktów). Co ważne, Osiągnięcia się sumują. Przykładowo, jeżeli na Xboksie 360 masz 2 000 punktów za Osiągnięcia, a na Windows Phone 7 będzie ich 500, to i konsola, i komórka powiedzą ci, że masz ich 2 500.

Gry na mobilne Xbox LIVE będą podzielona zarówno na wersje darmowe, jak i płatne. Dodatkowo, każda płatna gra będzie miała swój darmowy, demonstracyjny odpowiednik. Ceny na razie nie są znane, ale należy się spodziewać, że będzie podobnie, jak na Xbox LIVE Arcade.

Poniżej zamieściliśmy klipy wideo, jakie udało się nagrać redakcjom z Engadgeta i Gizmodo, byście samo mogli się przekonać, jak to wszystko wygląda w praktyce:

test

test

test

test