Biznesmenie, iPad to zło!

Do Sieci wyciekła 10-slajdowa prezentacja w PowerPoincie, jaką Microsoft rozsyła swoim partnerom. Pokazuje ona kilka zalet i całe mnóstwo wad iPada w kontekście zastosowań biznesowych. Prezentacja nie wspomina, co prawda, o tabletach z Windows 7 (nie dziwimy się, nie ma się czym chwalić… ), ale łatwo się domyślić, że ma przekonywać do wybrania właśnie ich.
Prezentacja Microsoftu na temat
Prezentacja Microsoftu na temat

Microsoft czuje zagrożenie ze strony iPada i trudno się dziwić: 80% z firm ujętych w rankingu Fortune 500, podobnie jak 60% firm z listy FTSE rozważa skorzystanie z dobrodziejstw tabletów Apple’a, lub już je wykorzystuje. Microsoft tymczasem nie ma na razie sensownej kontrpropozycji: Windows 7 jest znakomitym systemem dla tradycyjnych komputerów, jednak jego interfejs niespecjalnie nadaje się do obsługi wyłącznie dotykiem.

Dopóki jednak tabletowy system lub chociaż tabletowa nakładka na Windows 7 nie będą gotowe, czeka nas pewnie więcej tego typu zagrywek. Omawiana prezentacja skupia się na “rzeczach, które nasi klienci uznają za najważniejsze” i których iPad nie potrafi, w przeciwieństwie do systemu Windows. Microsoft wymienia, między innymi, pomoc zdalną, obsługę peryferiów, szyfrowanie i bogaty wybór sprzętu. W owej prezentacji gigant chwali też iPada, ale tylko za wygląd, formę i wygodę konsumpcji treści.

Co ciekawe, w prezentacji nie ma ani słowa o Androidzie. Microsoft najwyraźniej uważa, ze nie ma się czego obawiać, jeśli chodzi o tablety z systemem Google’a. Błąd?