Prezentacja Microsoftu na temat

Biznesmenie, iPad to zło!

Microsoftowi musi bardzo zależeć na sprzedaży nadchodzących tabletów z Windows 7, skoro już teraz edukuje swoich partnerów, czemu iPad "nie jest właściwym wyborem dla przedsiębiorstw".

Do Sieci wyciekła 10-slajdowa prezentacja w PowerPoincie, jaką Microsoft rozsyła swoim partnerom. Pokazuje ona kilka zalet i całe mnóstwo wad iPada w kontekście zastosowań biznesowych. Prezentacja nie wspomina, co prawda, o tabletach z Windows 7 (nie dziwimy się, nie ma się czym chwalić… ), ale łatwo się domyślić, że ma przekonywać do wybrania właśnie ich.

Microsoft czuje zagrożenie ze strony iPada i trudno się dziwić: 80% z firm ujętych w rankingu Fortune 500, podobnie jak 60% firm z listy FTSE rozważa skorzystanie z dobrodziejstw tabletów Apple’a, lub już je wykorzystuje. Microsoft tymczasem nie ma na razie sensownej kontrpropozycji: Windows 7 jest znakomitym systemem dla tradycyjnych komputerów, jednak jego interfejs niespecjalnie nadaje się do obsługi wyłącznie dotykiem.

Dopóki jednak tabletowy system lub chociaż tabletowa nakładka na Windows 7 nie będą gotowe, czeka nas pewnie więcej tego typu zagrywek. Omawiana prezentacja skupia się na „rzeczach, które nasi klienci uznają za najważniejsze” i których iPad nie potrafi, w przeciwieństwie do systemu Windows. Microsoft wymienia, między innymi, pomoc zdalną, obsługę peryferiów, szyfrowanie i bogaty wybór sprzętu. W owej prezentacji gigant chwali też iPada, ale tylko za wygląd, formę i wygodę konsumpcji treści.

Co ciekawe, w prezentacji nie ma ani słowa o Androidzie. Microsoft najwyraźniej uważa, ze nie ma się czego obawiać, jeśli chodzi o tablety z systemem Google’a. Błąd?

0
Źródło: ZDNet
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.