Odpowiedź organizatorów loterii “Pusty SMS” na zarzuty UOKiK-u

Zgodnie z naszymi zasadami, oświadczenie oskarżonej firmy publikujemy w całości:
Ta i podobne loterie bardzo często wyłudzają pieniądze, pomimo iż są reklamowane przez znanych ludzi
Ta i podobne loterie bardzo często wyłudzają pieniądze, pomimo iż są reklamowane przez znanych ludzi

“W odniesieniu do decyzji UOKiK, dotyczącej 12. edycji loterii Pusty SMS, organizowanej przez Internetq Poland sp. z o.o., a także do doniesień medialnych jej dotyczących, pragniemy wyrazić ubolewanie, że nie mieliśmy możliwości odniesienia się do publikowanych treści. Rozumiemy, że celem prowadzonego postępowania była troska UOKiK o przestrzeganie wysokich standardów ochrony praw konsumenta.

Jako firma działająca na rynku polskim doskonale rozumiemy takie podejście i dlatego w odpowiedzi na potrzeby konsumentów uruchomiliśmy infolinię dedykowaną loterii Pusty SMS. Pod numerem telefonu 22 532 70 99 w dni robocze (poniedziałek-piątek) w godzinach 9:00-17:00 konsultanci odpowiadają na wszystkie pytania dotyczące warunków uczestnictwa w loterii.

Chcielibyśmy zapewnić, że loteria Pusty SMS jest organizowana zgodnie z prawem (ustawa z dnia 19 listopada 2009 o grach hazardowych (Dz. U. z 2009, nr 201, poz. 1540, zezwolenie wydane przez Dyrektora Izby Celnej w Warszawie). Pragniemy poinformować, że firma Internetq Poland sp. z o.o. na każdym etapie toczonego postępowania dążyła do pełnego wyjaśnienia wszystkich kwestii będących jego przedmiotem. Zapewniamy, że dokładnie przeanalizujemy wszystkie uwagi, jakie UOKiK skierował w sprawie loterii Pusty SMS.

Wyrażamy jednocześnie ubolewanie z powodu tego, że niektórzy uczestnicy loterii Pusty SMS poczuli się wprowadzeni w błąd. Zapewniamy, że nie było to działanie intencjonalne Internetq Poland sp. z o.o. Zależy nam na tym, aby odbiorcy naszych usług w pełni świadomie korzystali z naszych produktów. Zdajemy sobie sprawę, że zagadnienie uczestnictwa w grach hazardowych, w tym także loteriach smsowych, jest zagadnieniem złożonym.

Dlatego też widzimy potrzebę edukacji konsumentów w tym zakresie, ponieważ z jednej strony gry hazardowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem społecznym, z drugiej – niezrozumienie przez konsumentów istoty zjawiska i zasad, jakimi rządzą się gry hazardowe – skutkuje zgłaszaniem skarg konsumenckich do organizatorów lub UOKiK.”

Przypomnijmy, że wczoraj UOKiK nałożył karę w wysokości niemal 500 tysięcy złotych na organizatorów loterii, z uwagi na nieprawidłowości w regulaminie. Spółka Internetq ma jednak prawo odwołać się do sądu. Pełną treść artykułu możecie zobaczyć na stronie urzędu.