Ile tak naprawdę Samsung sprzedał Galaxy Tabów? I komu?

Nie da się ukryć, że Samsung namieszał na rynku tabletów, wprowadzając do sprzedaży swojego Galaxy Taba. Koreański producent tak bardzo namieszał, że aż sam nie do końca wie, ile faktycznie urządzeń trafiło w ręce klientów. Początkowo statystyka brzmiała: 2 miliony sprzedanych egzemplarzy. No właśnie, ale sprzedany egzemplarz, jak się okazuje, nie zawsze jest “do końca” sprzedany.
Nawet Sherlock nie wie, ile Galaxy Tabów trafiło w ręce użytkowników
Nawet Sherlock nie wie, ile Galaxy Tabów trafiło w ręce użytkowników

Następna informacja, jaka do nas dociera to taka, że Samsung owszem, sprzedał 2 miliony sztuk swojego tabletu, ale operatorom sieci komórkowych i dystrybutorom, co niekoniecznie pokrywa się z faktyczną liczbą urządzeń, które trafiły w ręce użytkowników.

Przedstawicielka Samsunga, cytowany przez the Wall Street Journal, miał powiedzieć, że sprzedaż Galaxy Taba była “raczej słaba” (z angielskiego “quite small”). Zaraz, zaraz – producent przyznaje się do słabej sprzedaży swojego produktu? Niemożliwe…

W rzeczy samej, nie jest to możliwe. Lee Young-hee powiedziała bowiem, że sprzedaż tabletu “idzie gładko” (z angielskiego “quite smooth”). Tylko, że wciąż nie wiadomo, jaka jest faktyczna liczba sprzedanych tabletów konsumentom.