Firefox 4 wzbudza zaufanie reklamodawców, wydawców i użytkowników

Funkcja Do Not Track, wprowadzona przez Mozillę do czwartego Firefoksa, o dziwo, cieszy się zainteresowaniem reklamodawców. Już dwóch gigantów będzie z nią współpracować.

Nagłówek Do Not Track (DNT), zaprezentowany po raz pierwszy w styczniu, jest już obsługiwany przez przeglądarkę Firefox. Daje on większą kontrolę nad tym, kto może śledzić nasze poczynania w sieci (i stosować reklamy behawioralne), a kto nie. System ten, w teorii, powinien godzić w interesy reklamodawców. Ci jednak zdecydowali się współpracować z Mozillą.

Fundacja przekonała do standardu już ponad 50 wiodących dostawców reklam. Obecnie negocjuje z W3C i IEFT nad standaryzacją tego nagłówka. Sojusznikiem Mozilli w sprawie DNT jest również Microsoft, który wprowadził jego obsługę do Windows Internet Explorera. Dziś Mozilla zyskała dwóch nowych, ważnych sojuszników: Associated Press i Digital Advertising Alliance, które od teraz będą stosować DNT.

Jeżeli chcemy uruchomić funkcję DNT i zrezygnować z dopasowywania treści na rzecz zwiększonej prywatności, klikamy na Firefox -> Opcje -> Zaawansowane -> Ogólne -> Informuj witryny, że użytkownik nie chce być śledzony.

Przeglądarkę Firefox pobierzesz z naszego portalu

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.