Firefox 4 wzbudza zaufanie reklamodawców, wydawców i użytkowników

Nagłówek Do Not Track (DNT), zaprezentowany po raz pierwszy w styczniu, jest już obsługiwany przez przeglądarkę Firefox. Daje on większą kontrolę nad tym, kto może śledzić nasze poczynania w sieci (i stosować reklamy behawioralne), a kto nie. System ten, w teorii, powinien godzić w interesy reklamodawców. Ci jednak zdecydowali się współpracować z Mozillą.
Firefox 4 wzbudza zaufanie reklamodawców, wydawców i użytkowników

Fundacja przekonała do standardu już ponad 50 wiodących dostawców reklam. Obecnie negocjuje z W3C i IEFT nad standaryzacją tego nagłówka. Sojusznikiem Mozilli w sprawie DNT jest również Microsoft, który wprowadził jego obsługę do Windows Internet Explorera. Dziś Mozilla zyskała dwóch nowych, ważnych sojuszników: Associated Press i Digital Advertising Alliance, które od teraz będą stosować DNT.

Jeżeli chcemy uruchomić funkcję DNT i zrezygnować z dopasowywania treści na rzecz zwiększonej prywatności, klikamy na Firefox -> Opcje -> Zaawansowane -> Ogólne -> Informuj witryny, że użytkownik nie chce być śledzony.

Przeglądarkę Firefox pobierzesz z naszego portalu