Google najbardziej wartościową marką świata

Google warte więcej niż Microsoft – o włos!

BrandFinance opublikowało listę najbardziej wartościowych marek. Liderem jest Google, które warte jest ponad 44 miliardy dolarów. Tuż za nim plasuje się Microsoft z wynikiem 42,8 mld.

Według szacunków firmy BrandFinance, Google jest aktualnie najbardziej wartościową marką świata, wycenioną na 44,3 miliarda dolarów. Firma z Mountain View awansowała z drugiego miejsca na zeszłorocznej liście, ale wyprzedza Microsoft zaledwie o włos. Firma z Redmond warta jest 42,8 mld dolarów i awansowała aż o trzy pozycje – na zeszłorocznej liście zajmowała bowiem 5 miejsce.

Dotychczasowy lider, sieć Walmart, spadł na trzecią pozycję z wartością szacowaną na 36,2 mld dolarów. Niezmiennie czwarte miejsce zajmuje kolejny gigant IT – IBM. Big Blue warty jest 36,1 mld dolarów.

Na kolejnych miejscach w pierwszej dziesiątce plasują się: Vodafone (30,7 mld), Bank of America (30,6 mld), General Electric (30,5 mld), Apple (29,5 mld), WELLS FARGO (28,9 mld) oraz AT&T (28,9 mld). Warto zaznaczyć, iż Apple zanotowało awans aż o 12 pozycji, w porównaniu z ubiegłoroczną listą.

Tymczasem Nokia z 21 pozycji, jaką zajmowała w ubiegłym roku, spadła aż na 94 miejsce (9,5 mld dolarów). Facebook po raz pierwszy pojawił się na liście 500 najbardziej wartościowych marek – na 281 miejscu z wartością 3,7 mld dolarów.

Na liście nie ma ani jednej polskiej firmy…

0
Źródło: BrandFinance
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.