Tablice interaktywne i notebooki – polskie szkoły ruszają w XXI wiek

W Polsce coraz więcej szkół stać na zakup najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Dyrektorzy, przy wsparciu projektów unijnych czy samorządów podejmują decyzje o zakupie sprzętów interaktywnych, programów wspierających procesy nauczania czy chroniące przed wirtualnymi atakami hakerów. –
Tablice interaktywne i notebooki – polskie szkoły ruszają w XXI wiek

Znam przypadki szkół, które wynajmując pomieszczenia szkolne, zebrane w ten sposób fundusze przeznaczały na inwestycje w nowe technologie

– mówi Krzysztof Kwaśniewski, Prezes Nordweco Sp. z o.o.

Przeznaczanie środków na nowoczesne technologie może okazać się jedną z najlepszych inwestycji jaką mogą poczynić dyrektorzy szkół. W skali całego budżetu, stanowią niewielkie koszty, a uczniowie i nauczyciele mogą z nich korzystać przez długie lata.

Jeżeli dyrektor szkoły stawia na rozwój i chce, aby jego placówka była nowoczesna, musi odpowiednio zaplanować działania związane z wyposażeniem szkoły. Istotna jest analiza aktualnej sytuacji, silnych i słabych stron szkoły oraz oczekiwań i potrzeb uczniów, nauczycieli i rodziców.

Najważniejsze jest to, żeby nowoczesne rozwiązania i sprzęty stały się częścią modernizacji szkół a nie tylko efektownymi gadżetami. –

Nasze dzieci już od dawna korzystają z telefonów komórkowych, tabletów czy laptopów. Większość uzyskanych przez nich informacji pochodzi nie ze szkolnego podręcznika a z Internetu

– dodaje Prezes Kwaśniewski. Plusem stosowania nowoczesnych technologii jest to, że umożliwiają przekazywanie informacji w sposób ciekawy i interesujący dla uczniów. Taki sposób nauki pozwala przygotować młodzież do wymogów współczesnego rynku pracy. Pomaga lepiej pracować w zespole i szybko rozwiązywać problemy.