Smartfony to 28% wszystkich telefonów, a Nokia wciąż traci

Niełatwo jest określić, czym tak naprawdę jest smartfon. Potocznie przyjmuje się, że smartfonem nazywamy taki telefon z systemem operacyjnym, na którym możemy zainstalować aplikacje, projektowane przez zewnętrznych programistów. I właśnie sprzedaż tego typu urządzeń jest teraz większa, niż kiedykolwiek wcześniej. Analitycy z IMSResearch uważają, że do końca tego roku ze smartfonów na całym świecie korzystać będzie 420 milionów użytkowników, co da 28 procent udziału w całym rynku telefonów komórkowych. Do końca 2016 roku na rynku ma znaleźć się natomiast 1 miliard smartfonów.
Nokia, według niektórych analityków, już nie jest liderem rynku smartfonów
Nokia, według niektórych analityków, już nie jest liderem rynku smartfonów
Nokia, według niektórych analityków, już nie jest liderem rynku smartfonów

Nokia, według niektórych analityków, już nie jest liderem rynku smartfonów

Według tej firmy analitycznej, w pierwszym kwartale 2011 roku to wciąż Nokia przodowała na rynku smartfonów, kontrolując 24 procent tego segmentu. Fiński producent jednocześnie zanotował największy spadek w stosunku do Q1 2010 (z 40 procent). Spadek zanotowało także kanadyjskie RIM, którego popularne Jeżynki trafiły w Q1 2011 do 19 procent użytkowników (spadek z 20% w zeszłym roku).

Największymi wygranymi tegorocznego zestawienia są Apple oraz Samsung. Firma z Cupertino zanotowała niewielki wzrost w stosunku do Q1 2010 (z 16 na 19 procent udziału w rynku), podczas gdy koreański producent zanotował największy wzrost ze wszystkich – z 3 procent w Q1 2010 aż na 13 procent w Q1 2011. Wyraźną zwyżkę formy ma także HTC, które w tej chwili może pochwalić się 10-procentowym udziałem w rynku (z 6% w zeszłym roku).

Porównanie wyników sprzedaży smartfonów w Q1 2010 i Q1 2011

Porównanie wyników sprzedaży smartfonów w Q1 2010 i Q1 2011