Trzy zespoły z Poznania w ścisłym finale Imagine Cup 2011

Zespół Cellardoor w kategorii Game Design (Projektowanie Gier) przygotował interaktywną powieść o nazwie “The Book of Elm”. Projekt okazał się tak dobry, że wraz z dwoma innymi, zaprojektowanymi przez studentów ze Słowacji i Filipin, znalazł się w finale.
Polscy studenci intensywnie przygotowują się do udziału w dziewiątej edycji konkursu i odnoszą już pierwsze sukcesy
Polscy studenci intensywnie przygotowują się do udziału w dziewiątej edycji konkursu i odnoszą już pierwsze sukcesy
Imagine Cup 2011 trwa!

Imagine Cup 2011 trwa!

W Nowym Jorku o miejsce na podium walczy również projekt Trident drugiego poznańskiego zespołu, Demoscene Spirit, w kategorii Interoperability (Interoperacyjność).

Czekamy także na wyniki Błażeja Matuszczyka z Politechniki Poznańskiej. Startuje on w kategorii konkursowej IT Challenge (Technologie Informatyczne). W przypadku tej kategorii finał nie polega na prezentacji projektu, lecz jest to egzamin praktyczny, podczas którego finaliści mają okazję zaprezentować swoje umiejętności w zakresie wdrażania oraz konfigurowania oprogramowania.

Zwycięzców poznamy już w środę, 13 lipca.

  • Projekt: Trident
  • Zespół:DemosceneSpirit
  • Miejscowość: Poznań
  • Uczelnia: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
  • Kategoria konkursowa: Interoperacyjność (Interoperability)

Trident to projekt, który pomaga w rozwiązywaniu problemów związanych z sytuacjami powodziowymi. Składa się z trzech modułów, z których każdy odpowiada innemu aspektowi tego zjawiska atmosferycznego:

  • eLevee to system monitoringu wałów, który wykorzystuje DeltaTPR2 – sondy wilgotności gleby obecnie stosowane w rolnictwie. Sondy te pozwalają dokładnie wskazać segmenty gleby najbardziej narażone nanadmierne i groźne nasycenie wodą.
  • TRIPS (TRIdent Parallel Simulations) pozwala na symulację powodzi na dużej powierzchni. Jest to moduł dostępny na Windows Azure i umożliwia skalowalność i dostępność z całego świata. Aplikacja wykorzystuje mapy wysokości NASA SRTM jako dane wejściowe, więc może symulować zalania prawie 80% powierzchni Ziemi za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
  • PeoplesQuest – trzeci moduł Trident umożliwia nawiązywanie kontaktu między powodzianami, organizacjami charytatywnymi i chętnymi do pomocy ludźmi, a to wszystko dzięki wykorzystaniu opcji uwierzytelniania portalu Facebook oraz narządzia Silverlight Bing Maps.

Te trzy moduły uzupełniają się wzajemnie. W konkretnym scenariuszu, po ciężkich opadach moduł eLevee wykrywa wysokie ciśnienie hydrostatyczne i nasycenie wody wewnątrz wałów chroniących miasto. Dzięki tak wczesnemu ostrzeżeniu jest jeszcze czas, aby wzmocnić strukturę grobli w tym miejscu i zatrzymać wodę przed obszarem zabudowanym. PeoplesQuest w tym czasie pozwala zebrać ochotników do pomocy przy wzmocnieniu wałów. Dzięki uruchomionej jednocześnie symulacji można przewidzieć, które obszary należy ewakuować w pierwszej kolejności, jeśli woda przedostałaby się do miasta mimo podjętych działań.

  • Projekt: The Book of Elm
  • Zespół: Cellardoor
  • Miejscowość: Poznań
  • Uczelnia: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
  • Kategoria konkursowa: Projektowanie Gier (Game Design – Web)

Gra “The Book of Elm” (“Księga Elma”) to interaktywna opowieść, która pozwala użytkownikom stawić czoła problemom współczesnego świata. Oferuje unikalne doświadczenie interakcji ze światem gry, za pomocą użycia cieni rzucanych przez obiekty umieszczone przed kamerą internetową lub kontrolowane na ekranie. Gracz steruje postacią Elma, który naprawia błędy popełnione przez ludzi. Gra została zbudowana na platformie Silverlight i działa z wykorzystaniem urządzeń multi-touch, dzięki czemu dostarcza użytkownikowi intuicyjnego interfejsu.

Głównym celem projektu jest zachęcenie ludzi do spojrzenia na książki świeżym okiem i zachęcenie tak do czytania, jak i do zabawy oraz nauki. Ponadto gra zachęca też do dbałości o środowisko w naszym codziennym życiu, co jest zgodne z przekazem książki, która była inspiracją dla powstania gry.

Gra jest dedykowana dla dzieci. Uczy je, że każdy może uczestniczyć w ochronie środowiska poprzez codzienne, proste czynności, takie jak oszczędzanie wody i energii elektrycznej. Gra odnosi się do koncepcji 3R: reduce (zmniejszaj zużycie), reuse (używaj powtórnie) i recycle (przetwarzaj).

  • Zespół: Błażej Matuszyk
  • Miejscowość: Poznań
  • Uczelnia: Politechnika Poznańska
  • Kategoria konkursowa: Technologie Informatyczne (IT Challenge)

W przypadku tej kategorii finał nie polega na prezentacji projektu. Jest to egzamin praktyczny, podczas którego finaliści mają okazję zaprezentować swoje umiejętności w zakresie wdrażania oraz konfigurowania oprogramowania. Uczestnicy łączą się przez zdalny pulpit

z przygotowanymi przez organizatorów serwerami i wykonują rozmaite zadania konkursowe.

Kategoria Technologie Informatyczne (IT Challenge), sprawdza wiedzę i praktyczne umiejętności studentów pod względem tworzenia, wdrażania i nadzorowania systemów IT. Finaliści muszą wykazać się znajomością zasad tworzenia systemów w taki sposób, aby były wydajne, funkcjonalne, stabilne i bezpieczne.

O wyjątkowym charakterze kategorii świadczy to, że jest przeznaczona nie tylko dla programistów, ale również dla specjalistów IT, wyróżniających się jak największą wiedzą dotyczącą produktów i rozwiązań z zakresu nowych technologii.