LinkedIn wykorzystuje dane użytkowników bez ich zgody do celów reklamowych

Portal społecznościowy LinkedIn wykorzystuje do celów reklamowych dane osobowe użytkowników nie pytając ich o zgodę.
Linkedin wykorzystuje dane użytkowników bez ich zgody

Linkedin wykorzystuje dane użytkowników bez ich zgody

Po przeczytaniu wiadomości o działaniach holenderskich władz, ujawniła się pierwsza „ofiara” reklam na portalach społecznościowych. Jeden z użytkowników zamieścił następujący wpis na Tweeterze: Znalezione na #LinkedIn: „Wyobraź sobie siebie w Nowej Pracy w: ” z twoim zdjęciem podpisanym „Najnowszy Pracownik

W ostatnim czasie na stronie LinkedIn pojawiło się kilka bardzo niepokojących funkcji. Podobnie jak w przypadku Facebooka, właściciele LinkedIn zdecydowali się na wprowadzenie reklam dedykowanych i „społecznościowych”. Mimo, że zdecydowana większość użytkowników spodziewa się reklam na stronach portali społecznościowych, sprawa komplikuje się, kiedy w reklamie pojawia się nasze nazwisko, twarz i dane osobowe.

Co zrobić, żeby bronić się przed wykorzystaniem naszego wizerunku w reklamach? W takich przypadkach należy sprawdzić nowe ustawienia domyślne naszego profilu.

Po zalogowaniu na stronie należy odszukać swoje imię w prawym górnym rogu ekranu. Po najechaniu na nie kursorem rozwinie się menu, w którym wybieramy opcję „Settings”, gdzie można zaznaczyć, że nie chcemy korzystać z nowych funkcji. Klikając w „Privacy Controls” możemy odznaczyć opcje, które umożliwiały wykorzystywanie danych osobowych bez zgody użytkownika.

LinkedIn dodał nowe funkcje i uruchomił je u wszystkich 120 milionów użytkowników bez żadnej informacji o zmianie. Nawet jeśli w profilu była zaznaczona opcja powiadamiania mailem o aktualizacjach, żadna wiadomość o zmianach nie dotarła. W Biurze Komisarza ds. Przepływu Informacji (Information Commissioner’s Office) potwierdzono, że przechowywanie lub przetwarzanie takich danych na terenie Zjednoczonego Królestwa byłoby naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych (Data Protection Act).

0
Źródło: Rik Ferguson, starszy doradca ds. bezpieczeństwa w Trend Micro
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.