Kolorowy druk: „lepszy, ale nie wiemy, czy potrzebny”

Profesjonalny i atrakcyjny wygląd dokumentów głównym argumentem za kolorowym drukiem – wyniki międzynarodowej ankiety.

Czy w twoim biurze drukuje się w kolorze?

Czy w twoim biurze drukuje się w kolorze?

Ankietę przeprowadzono wśród 970 pracowników biurowych z jedenastu krajów europejskich oraz z Republiki Południowej Afryki. Wskazali oni, że głównymi korzyściami z drukowania w kolorze jest możliwość uzyskania atrakcyjniejszych (54%) oraz bardziej profesjonalnych (41%) dokumentów. Ankietowani wskazali również, że kolorowe wydruki przyciągają uwagę czytających (29%).

Co ciekawe, 68% ankietowanych przyznało, że w ich organizacjach wydruki w kolorze stanowią mniej niż 25% wszystkich drukowanych dokumentów. W kolorze zazwyczaj drukuje się zdjęcia (52%), prezentacje (47%) oraz broszury czy ulotki (34%).

„Badanie pokazuje, że głównym powodem, dla którego większość firm wybiera druk czarno-biały są obawy przed wysokimi kosztami drukowania w kolorze”

powiedziała Iwona Chmielek-Przystał – Telesales & PR Supervisor w Lexmark Polska.

„Jednak nie są one uzasadnione. Oferujemy różne narzędzia pozwalające zarządzać kosztem druku w kolorze oraz zredukować liczbę niepotrzebnie drukowanych stron. Możemy skalować głębię kolorów lub ściśle zdefiniować, kto w danej firmie ma dostęp do urządzeń drukujących w kolorze.”

Obawy dotyczące kosztów wskazało 49% badanych. Niemal jedna osoba na dziesięć (8%) przyznała, że nie ma dostępu do kolorowej drukarki, zaś 4% stwierdziło, że zasady firmowe zabraniają drukowania w kolorze.

„Drukowanie w kolorze jest często określane jako dodatkowy atut biura, a nie standardowa praktyka. Wielu pracowników dostrzega jednak korzyści z drukowania bardziej profesjonalnie wyglądających dokumentów, gdy zachodzi taka potrzeba” — dodaje Iwona Chmielek.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News