Windows 8 w pionie i w poziomie

Windows 8 to pierwszy system Microsoftu, który jest zaprojektowany do pracy zarówno w trybie panoramicznym, jak i portretowym. Jak sobie z tym radzi? Microsoft opowiada.

Spędziliśmy wiele godzin badając ludzi korzystających z tabletów, zarówno w naszych laboratoriach, jak i w codziennym, domowym użytkowaniu. Obserwowaliśmy zarówno tych, którzy znają już tablety, jak i tych, dla których to było pierwsze tego typu urządzenie — czytamy na oficjalnym blogu Microsoftu. Badano wszystko, nawet takie rzeczy, jak sposób trzymania tabletu, sposób interakcji z aplikacjami, w jakim miejscu w domu najczęściej sięgano po tablet, i tak dalej. Wniosek był jeden. –

Nie ma jednej, uniwersalnej metody na obcowanie z tabletem, do różnych zadań ludzie inaczej go trzymają. Niektóre aplikacje okazują się wygodniejsze w trybie panoramicznym, inne w portretowym — czytamy.

Tablet w trybie panoramicznym najwygodniej trzymać w obu rękach i korzystać z ekranu za pomocą kciuka. Dlatego też w tym trybie większość elementów na ekranie będzie łatwo dostępna za pomocą tego palca. Dlatego też zoptymalizowaliśmy poziome przewijanie ekranu. Co więcej, większość notebooków również ma panoramiczny ekran — tłumaczy się ze swoich decyzji Mcirosoft.

Z kolei tryb portretowy najczęściej używany jest do czytania newsów, maili, wiadomości czy oglądania zdjęć porterowych. –

Dopasowaliśmy systemowe elementy, takie jak klawiatura, wybieranie plików i charmsów, by działały dobrze zarówno w horyzontalnej, jak i wertykalnej pozycji. Zależało nam na tym, byś nie musiał lub musiała uczyć się obsługi systemu w obu trybach. To ma po prostu działać — pisze Microsoft na swoim blogu.

Ważne też było dla Microsoftu, by przełączanie trybów nie odbywało się przypadkowo, lub w irytujący sposób. Dlatego też „system czeka, aż akcelerometr się ustabilizuje, by ekran nie przełączał się do drugiego trybu wtedy, kiedy tego nie chcesz. Można też oczywiście zablokować możliwość rotacji ekranu”. System ma działać dobrze zarówno na wyświetlaczach 4:3, jak i 16:9. –

Nasza platforma skalująca pozwala systemowi i aplikacjom w błyskawiczny sposób generować treści dla wszystkich rodzajów ekranu, by jak najlepiej wykorzystać dostępne miejsce — czytamy. Metro wymaga rozdzielczości 1 024 x 768 pikseli. Jednak by działały wszystkie funkcje, wymagana jest rozdzielczość 1 366 x 768 pikseli, z uwagi na to, że przypięta z boku aplikacja ma wymiar 320 pikseli, a główna 1 024 x 768 pikseli. Nie będzie można w żaden sposób tego obejść, dostępne będą tylko wyższe rozdzielczości i wymiary, w żadnym wypadku niższe.

0
Źródło: Microsoft
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.