Świąteczne życzenia wysyłamy emailem i SMS-em

GetResponse, największy w Polsce dostawca usług email marketingowych wraz z portalem Wirtualnemedia.pl zbadali, w jaki sposób najczęściej wysyłane są świąteczne życzenia w Polsce.
Atuty komunikatorów nie skłaniają osób, które porozumiewają się za pośrednictwem aplikacji do zrezygnowania z komunikacji SMS-owej
Atuty komunikatorów nie skłaniają osób, które porozumiewają się za pośrednictwem aplikacji do zrezygnowania z komunikacji SMS-owej
SMS popularną formą 'kartki' świątecznej

SMS popularną formą ‘kartki’ świątecznej

Badanie, które zostało przeprowadzone w okresie przedświątecznym w formie ankiety internetowej, pozwoliło ustalić, że najczęściej świąteczne życzenia do rodziny i przyjaciół są wysyłane za pomocą wiadomości SMS i email. Z krótkiej wiadomości tekstowej korzysta 36%, a z wiadomości email niecałe 27% ankietowanych. Na tradycyjną kartkę pocztową oddało głos niewiele mniej, bo 23,5% osób, a portale społecznościowe wybrało tylko 14% badanych.

Podobnie prezentują się wyniki dotyczące otrzymywania świątecznych życzeń. W tym przypadku również wygrywa wiadomość SMS, za pomocą której życzenia otrzymuje 35% badanych. Na drugim miejscu, z niewiele gorszym wynikiem, znalazła się wiadomość email, na którą zagłosowało 32,2% osób biorących udział w ankiecie. Kolejne miejsca zajęły kartka pocztowa z wynikiem 17,6% oraz portale społecznościowe, na które głos oddało 15,2% badanych.

Z kolei wśród życzeń wysłanych do klientów i partnerów biznesowych bezkonkurencyjny okazał się email. Służbowo z tej formy wysyłania świątecznych życzeń korzysta ponad 51% badanych. Na drugim miejscu uplasowała się kartka pocztowa z wynikiem 29,2%. Z portali społecznościowych i wiadomości SMS korzysta niecałe 10% ankietowanych.

Ankietowani uznali również, że portale społecznościowe (39,3%) i wiadomości email (33,9%) to formy wysyłania świątecznych życzeń, które w najbliższym czasie zyskają największą popularność.

Życzenia lubimy wysyłać błyskawicznie, za pomocą kanałów gwarantujących zwięzłość komunikatu i możliwość dotarcia do wielu osób jednocześnie. Taki trend rysuje się w badaniu przeprowadzonym przez GetResponse oraz Wirtualnemedia i może być on też lekcją dla marketerów na 2012. Dzisiejsze społeczeństwo oczekuje spójnych, klarownych przekazów, a zadaniem marki jest dotrzeć z nimi tam gdzie jest w danej chwili odbiorca (Facebook, email, telefon komórkowy). Cross-channeling to więc zdecydowane słowo klucz na kolejne co najmniej 12 miesięcy — skomentował wyniki badania Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji w GetResponse.

Zdecydowana większość z nich ma konto na minimum jednym portalu społecznościowym (88,3%) oraz regularnie korzysta z poczty email (87,4%).