Jakie laptopy kupowaliśmy na Gwiazdkę?

Serwis TradeWatch.pl, zajmujący się monitoringiem sprzedaży w serwisie aukcyjnym Allegro, przygotował raport dotyczący sprzedaży laptopów w miesiącu grudniu ubiegłego roku.
Jakie laptopy kupowaliśmy na Gwiazdkę?
Notebook fajnym prezentem pod choinkę?

Notebook fajnym prezentem pod choinkę?

Od początku grudnia, z uwagi na okres przedświąteczny, obroty w kategorii Laptopy systematycznie rosły. Największą aktywność Kupujących zaobserwowano 19. grudnia, kiedy to sprzedano 962 laptopy za łączną kwotę 2,1 mln zł.

Niekwestionowanym liderem była firma Asus z ponad 28% udziałem w rynku. Drugie miejsce zajął Dell z wynikiem niecałych 15%. 10-procentowy próg przekroczyli także Hp/Compaq i IBM/Lenovo.

Polacy coraz chętniej wybierają laptopy z dużym ekranem. Co prawda, 15-calowe matryce wciąż są liderem rynku (65%), ale na drugim miejscu plasują się coraz popularniejsze 17-stki (19%). Mniejsze, 14-calowe ekrany wybiera jedynie 4% Klientów.

Rynek laptopów jest zdominowany przez procesory Intela. Największym zainteresowaniem cieszą się modele i3 oraz i5 – z udziałem odpowiednio 24% i 22%. Na trzecim miejscu znajduje się najwyższy model, Core i7, z wynikiem 10%. Dla porównania, na procesor Pentium Dual-Core zdecydowało się zaledwie 5% Kupujących.

Allegrowicze najchętniej kupują notebooki z pamięcią RAM 4 GB – w grudniu 2011 rozmiar ten wybrało aż 37% Klientów. Bardzo popularne są również urządzenia z pamięcią 8 GB, które stanowią ok. 25% rynku. Rozmiary 6 GB i 3 GB wybierane są rzadziej.

Systemy operacyjne to także melodia jednego producenta – firmy MicroSoft. Prawie 62% Kupujących postawiło na popularną “siódemkę”. Zaskoczeniem jest natomiast słaba pozycja Visty (ok. 1%), którą nieznacznie wyprzedził nawet Windows XP. Ponad 27% laptopów sprzedano bez żadnego systemu operacyjnego.