Nowy Hotmail pokaże w skrzynce odbiorczej tylko ważne wiadomości

Poczta Hotmail staje się coraz mniej tolerancyjna dla spamu i niechcianych newsletterów, a tym samym bardziej przyjazna użytkownikom. Po sukcesie odniesionym w walce ze spamem, zespół Hotmail podjął się zadania walki z tzw. szarym spamem, czyli wszelkimi newsletterami, ofertami z portali czy powiadomieniami i potwierdzeniami, które kiedyś sami zaakceptowaliśmy, nie wiedząc w jak ogromnym stopniu będą zaśmiecać naszą skrzynkę.
Microsoft chce, by Gmail nie miał ani jednej unikatowej funkcji
Microsoft chce, by Gmail nie miał ani jednej unikatowej funkcji
Hotmail - największy konkurent Gmaila

Hotmail – największy konkurent Gmaila

Nowe funkcjonalności poczty Hotmail są wspierane nowymi rozwiązaniami.

Social Updates (Aktualn. społ.)

Specjalna zakładka, w której automatycznie znajdą się wszystkie powiadomienia z mediów społecznych: Facebook, Twitter itd.

Newsletters (Biuletyny) i Groups (Grupy)

Obie zakładki identyfikują wiadomości, które sa newsletterami lub powiadomieniami z grup dyskusyjnych. W celu identyfikacji newsletterów zespół Hotmaila najpierw sporządził wykaz cech wspólnych tego typu wiadomości, po czym zbudował oprogramowanie do rozpoznania ich spośród przychodzących e-maili. Dzięki pomyślnej próbie zdefiniowania newslettera udało się stworzyć referencyjny zestaw około 10 000 wiadomości, a rozpoznawanie newsletterów udaje sięobecnie w 97% przypadków.

Czytanie wiadomości na poczcie Hotmail ułatwiają również inne rozwiązania. Między innymi automatyczne czyszczenie (można ustawić, aby Hotmail usuwał wiadomości od danego nadawcy starsze niż 3 dni, bądź zostawić tylko najnowszą wiadomość), możliwość usunięcia swojej subskrypcji bezpośrednio z interfejsu poczty (bez konieczności rezygnowania z subskrypcji na stronie nadawcy), grupowanie newsletterów do danych katalogów (np. tylko oferty zakupów grupowych) oraz proste flagowanie ważnych wiadomości.