Wyścig Miast Polskich na Facebooku

Z badania przeprowadzonego przez Megafoni.pl powstał raport, z którego wynika że Włodarze większości miast już dawno zauważyli potencjał jaki daje Facebook. Pozwalając Miastom skutecznie komunikować się z mieszkańcami oraz turystami. W wyniku zaistniałego przepływu informacji wytwarza się otwarty dialog jaki nigdy wcześniej nie był publicznie dostępny.
Ludzie nie umawiają się już na spotkania czy nie skrzykują na eventy dzwoniąc do siebie czy wysyłając smsy, tylko zakładają wydarzanie na Facebooku
Ludzie nie umawiają się już na spotkania czy nie skrzykują na eventy dzwoniąc do siebie czy wysyłając smsy, tylko zakładają wydarzanie na Facebooku
Włodarze większości miast już dawno zauważyli potencjał jaki daje Facebook

Włodarze większości miast już dawno zauważyli potencjał jaki daje Facebook

Według danych GUS na dzień 1 stycznia 2011 r. w Polsce jest 908 miast. Z przeprowadzonej analizy oficjalnych Fanpage’y 21 największych miast Polski wynika, że trzy najpopularniejsze na Facebooku miasta co do ilości fanów to Wrocław, Poznań i Warszawa. Tuż za nimi Gdańsk i Kraków.

Miasto o największym zasięgu na Facebooku to Wrocław wyróżniający się prawie 15 tysiącami fanów przewagi nad drugim w zestawieniu Poznaniem, jednak to co liczy się najbardziej to najaktywniejsza społeczność Wrocławia, która aktualnie posiada 2 579 aktywnych użytkowników rozmawiających o informacjach komunikowanych przez stronę Miasta na Facebooku.

Użytkowników interesują między innymi bieżące informacje kulturalne w Miastach oraz szczególnie ważne dla lokalnej społeczności wiadomości organizacyjne. Turystów angażują informacje związane z zabytkami oraz innymi miejscami wartymi odwiedzenia. Miasta promujące się w Social Media dobrze wiedzą, że większość aktywnych odbiorców znajdą na Facebooku dlatego starają się prowadzić dialog aby nie tylko wypromować miasto wizerunkowo lecz również zaangażować społeczność w aktywne działania na rzecz poprawy lokalnych społeczności i urzędów.

Z raportu wynika również, że większość miejskich stron na Facebooku prowadzą pracownicy urzędów miejskich. Tylko część z nich zatrudnia firmy lub organizacje zewnętrzne do budowania i zaangażowania lokalnych społeczności.

Pełne wywiady z miastami wraz z interaktywnym rankingiem miast można oglądnąć na stronie Megafoni Interaktywny Raport Social Media 2011 – Miasta Polski – http :// megafoni . pl / raport