Z piractwa nie zrezygnujemy, bo… nie możemy?

Wydarzenia związane z planowanym przyłączeniem Polski do inicjatywy ACTA, "wygaszenie" Wikipedii w proteście przeciw amerykańskim regulacjom antypirackim, czy też zamknięcie Megaupload.com przez FBI - rok 2012 rozpoczął się na świecie pod znakiem walki z piractwem komputerowym. Czy polscy internauci gotowi są zrezygnować z darmowych treści pobieranych z Internetu na rzecz treści płatnych?
Nie będziemy kupować i tak?

Nie będziemy kupować i tak?

Jak wynika z niepublikowanego dotychczas badania przeprowadzonego na zlecenie Bezpieczniej w Sieci, jedynie co piąty internauta (20.4%) deklaruje, że płaciłby za dostęp do płatnych treści w Internecie.

Większość z tych osób najchętniej uiszczałaby każdorazowo drobną opłatę za dostęp premium do aktualnie interesujących ich treści. Jedynie ok. 5% ankietowanych skłonna jest opłacać stały abonament za wgląd do wszystkich treści premium.

Jakiej wielkości mogłaby być taka kwota? Miesięcznie na pewno nie wyższa niż 30 zł.

Z badania wynika ponadto, że połowa internautów jest skłonna zgodzić się na reklamę internetową wyświetlaną równolegle z interesującą ich treścią, jeżeli miałoby to zwolnić ich od opłat.

Awersję większości polskich internautów do płacenia za muzykę, filmy czy gry w sieci potwierdza paradoksalnie ich zgoda na reklamę banerową w Internecie, jako formę zapłaty za dostęp do treści. Jak potwierdza wiele innych badań, internauci na całym świecie reagują na reklamę internetową bardzo negatywnie, więc wspomniany układ traktują jako wyrzeczenie — mówi Artur Małek, rzecznik Bezpieczniej w Sieci. –

Z kolei inny ciekawy wniosek wypływa z danych dotyczących deklarowanych wydatków za dostęp do płatnych treści. Co prawda większość osób skłonna jest wydać na ten cel maksymalnie 30 zł, to jednak dolną granicę ustalają one na 15 zł, nie mniej.

0
Źródło: BezpieczniejwSieci.org
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.