4,6 mln osób – tyle liczy w Polsce prawdziwa „elita Internetu”

W badaniu Ericsson Consumer Lab zdefiniowano trzy grupy liderów opinii, czyli pionierów - przebojowa młodzież, profesjonaliści i eksperymentatorzy – w sumie 32 proc. internautów.
Mobilny internet coraz popularniejszy

Mobilny internet coraz popularniejszy

Kiedy ta grupa ma wybrać dostęp do szerokopasmowego Internetu, kieruje się trzema najważniejszymi wskaźnikami. Bierze pod uwagę zasięg, brak ograniczeń w korzystaniu z sieci oraz jak najniższą cenę. Większość z nich decyduje się na mobilny szerokopasmowy internet, ponieważ chce mieć dostęp do sieci poza domem. Ponad połowa we wszystkich trzech grupach wskazuje także na możliwość dostępu do internetu, a jedna trzecia – na mobilność w domu.

Z badania wynika, że ponad połowa użytkowników mobilnego internetu łączy się z siecią codziennie. Wśród elity te wskazania są jeszcze częstsze. Aż 63 proc. przebojowej młodzieży i 69 proc. profesjonalistów zagląda do Internetu codziennie. Podczas gdy niecałe 80 proc. wśród wszystkich internautów mobilnych korzysta z sieci co najmniej raz w tygodniu, wśród użytkowników tę odpowiedź wskazało aż 94 proc.

We wszystkich grupach najpopularniejszym urządzeniem do korzystania z interetu za pośrednictwem mobilnego łącza są laptopy. Jednak wśród internetowego „creme de la creme” bardzo dużą popularnością cieszą się także smartfony. Smartfonów ogółem używa 58 proc. użytkowników mobilnego Internetu, natomiast wśród profesjonalistów korzysta z nich aż 77 proc. badanych. Wygląda na to, że zapoczątkowany przez nich trend będzie się rozwijał zgodnie z wzorcami z najbardziej rozwiniętych technologicznie krajów. Dla porównania – w Wielkiej Brytanii, USA czy Korei Południowej to właśnie smar tfony najczęściej służą do Internetu mobilnego.

Wśród użytkowników zadowolonych z usług MBB najwięcej jest przebojowej młodzieży, profesjonalistów i eksperymentatorów. Wskazuje to na wzrost znaczenia usług MBB w przyszłości, ponieważ właśnie te grupy są liderami opinii. Ich zadowolenie jest więc szczególnie cenne dla operatorów.

Ericsson zapytał także internautów, którzy nie używają mobilnego Internetu, dlaczego nie zdecydowali się na korzystanie z tej usługi. Wśród ogółu internautów „stacjonarnych” aż 33 proc. odpowiedziało, że usługi te są zbyt drogie. W niektórych grupach pionierskich było inaczej. Zarówno przebojowa młodzież, jak i profesjonaliści obawiali się przede wszystkim małej prędkości. Dopiero na drugim miejscu czynnikiem zniechęcającym była cena.

0
Źródło: Ericsson
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.