NK powołuje własną markę badawczą – Research.NK

Od kilku lat portal nk.pl oferuje partnerom możliwość przeprowadzania badań marketingowych w oparciu o potencjał serwisu. Rozwój zespołu badawczego doprowadził do powstania osobnej marki - Research.NK.
Research.NK

Research.NK

Portal nk.pl wprowadził ofertę badawczą już w 2010 r. Od tego czasu rozwijał dział badań i kompetencje zespołu. Dzięki temu portal zyskał dokładniejszą wiedzę o zachowaniach swoich Użytkowników, co umożliwiło precyzyjne dostosowywanie go do potrzeb Polaków. Dla użytkowników NK udział w badaniach i analizach jest w pełni dobrowolny i anonimowy, choć bywa wynagradzany. Research.NK bazuje na trzech głównych atutach: ogromnym zasobie danych nk.pl, nowoczesnych technologiach umożliwiających gromadzenie informacji oraz zespole posiadającym wiedzę na temat realizacji badań w specyficznych warunkach mediów społecznościowych. Tak przynajmniej zapewnia nk.pl. Jak wyjaśnia Krzysztof Sobieszek, Pełnomocnik Zarządu ds. Badań: „Zespół budowaliśmy w oparciu o kompetencje badawcze oraz społecznościowy know-how. Znajdują się w nim zarówno informatycy, jak i badacze oraz analitycy. Dziś z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć że mamy kompetentny i doświadczony zespół mogący realizować potrzeby badawcze klientów.”

Z portalu nk.pl regularnie korzysta kilkanaście milionów Użytkowników – są to Polacy zarówno z kraju, jak i kontaktujący się z rodziną emigranci. Tylko w grudniu 2011 internauci zostawili w portalu ok. 9 mln zdjęć, 21 mln wpisów na mikroblogach oraz 35 mln komentarzy do profili. Przeciętny Użytkownik ma 170 znajomych. Dane te mogą być bezcennym źródłem optymalizacji komunikacji marketingowej poprzez profilowanie behawioralne, z pełną gwarancją anonimowości Użytkowników. „Serwisy społecznościowe przetwarzają ogromną ilość danych. Możliwość ich efektywnej analizy stanowi istotne wyzwanie technologiczne. Dlatego w ramach Research.NK działa dedykowana grupa zajmująca się wyłącznie rozwijaniem i obsługą centralnej bazy danych (tzw. hurtowni danych). Nie zdecydowaliśmy się na rozwiązania komercyjne dostępne na rynku ponieważ wiemy, że nasze potrzeby są unikalne. W związku z tym, że rozwiązania oparte na analizie danych są jednym ze strategicznych kierunków rozwoju spółki, w przyszłości będziemy w coraz większym stopniu potrzebować rozwiązań elastycznych i bardzo wydajnych i sprawny zespół wewnętrzny jest w stanie to zapewnić przy zachowaniu efektywności kosztowej.” – mówi Krzysztof Sobieszek.

Rozwiązania badawcze zespołu Research.NK są zgrupowane w 3 kategoriach. Pierwsza z nich to Badania Grup Celowych (m.in. sondaż Overnight.NK czy też badania wąskich grup). Oferowane rozwiązania wesprą marketerów na wstępnym etapie prac z marką, np. przy budowaniu strategii. Dostarczą również szczegółowego opisu i umożliwią segmentację grupy celowej, wraz z dogłębnym zrozumieniem motywów i zachowań jej reprezentantów. Badania Wspierające Komunikację (m. in. CopyTest.nk oraz ContentGenerator.nk) to rozwiązania, które pomagają zoptymalizować komunikację marketingową nawet w przededniu realizacji kampanii reklamowej. Przykładowo, ContentGenerator pozwala podnieść poziom zaangażowania odbiorców kampanii poprzez udostępnianie wyników badań jako materiału do komentowania, kontestowania i przekazywania znajomym. Trzecią kategorią rozwiązań oferowanych przez Research NK są Badania Efektywności Komunikacji (m. in. MainPageEffect.nk czy ROSeffect.nk). W tej grupie znajdziemy narzędzia do kontroli i ewaluacji kampanii. Dzięki nim precyzyjnie podsumujemy benefity, którymi zaowocowała dana kampania reklamowa.

Usługami najczęściej wykorzystywanymi przez aktualnych klientów Działu Badań są jak dotąd: badania ankietowe CAWI, badania ankietowe na próbach reprezentatywnych dla całości lub części polskich internautów, badania jakościowe – grupowe (Moderowane Społeczności Badawcze) oraz indywidualne (Wywiady Indywidualne Online). Udział w tych badaniach jest zawsze dobrowolny i związany z wynagrodzeniem Użytkownika.

0
Źródło: nk.pl
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.