Oto, czym Samsung chce nas zaskoczyć w 2012 roku

Nowa strategia firmy, oparta na filozofii “poszerzania granic”, zakłada zwiększenie udziałów na rynku europejskim przy jednoczesnym rozwijaniu łączności pomiędzy urządzeniami – od telewizji, telefonów i tabletów poprzez notebooki i kamery, aż do urządzeń gospodarstwa domowego.
Oto, czym Samsung chce nas zaskoczyć w 2012 roku
Samsung stawia na komunikację między urządzeniami

Samsung stawia na komunikację między urządzeniami

W roku 2011 Samsung Electronics osiągnął rekordową sprzedaż – ogólny dochód firmy wyniósł 143 biliony USD. Ponadto, firma odnotowała największe udziały w rynku w 10 kategoriach produktowych, a także – po raz pierwszy – zajęła pierwsze miejsce wśród najchętniej wybieranych marek elektronicznych w Europie w najważniejszych sektorach rynku.

Podczas praskiego forum Samsung poinformował również o akcji “Nadzieja dla młodych w Europie”. Wraz ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce, firma zadba o lepszą przyszłość dla młodych ludzi z Czech i Słowacji, posiadających potencjał i wiedzę w dziedzinie nowych technologii. W ramach akcji przewidziany jest rozwój programów z zakresu e-learningu, sponsoring i dostarczenie produktów elektronicznych dla młodzieży, a także bezpośrednią pomoc wolontariuszy firmy Samsung.

W trakcie Samsung Forum 2012 w Pradze zaprezentowano też nowe produkty na rok 2012, skupione wokół trzech filarów: Smart Interaction, Smart Content i Smart Evolution.

Cienki i duże telewizory, nie tylko LCD

Seria ES8000 LED TV łączy w sobie ultracienką obudowę z nową, metaliczną podstawką w kształcie litery U oraz ekranem o wielkości aż do 75 cali. Telewizory z rodziny ES8000 wyposażono w dwurdzeniowe procesory, które pozwalają na wielozadaniowość – teraz będzie można przeglądać strony internetowe, jednocześnie pobierając aplikacje ze sklepu z aplikacjami Samsung Apps. Po raz pierwszy w Europie zaprezentowano też telewizor Samsung Super OLED z 55-calowym ekranem.

Aparaty z łącznością
Inteligentne AGD

Na rok 2012 Samsung zaplanował rozwój inteligentnych rozwiązań wyposażenia domowego dla rynku europejskiego. Osiągnięcie tego celu będzie możliwe dzięki dalszemu inwestowaniu w badania oraz wprowadzeniu do oferty nowych produktów opartych na trzech filarach: Smart Eco, Smart Space i Smart Future.

Jednym z kluczowych założeń firmy jest rozwój przyjaznych środowisku technologii i rozwiązań wyposażenia domowego. Najlepszym przykładem jest autorska technologia Samsung Eco Bubble, która umożliwia efektywne pranie odzieży w niskich temperaturach, co pozwala miedzy innymi na duże oszczędności w poborze energii.

Ultracienkie notebooki

Samsung zaprezentował również notebook drugiej generacji z Serii 9. Jest on o 21% cieńszy i o 28% lżejszy od swojego poprzednika i staje się tym samym najcieńszym notebookiem dostępnym na rynku. Dzięki wykorzystaniu procesora Core i7 oraz pamięci SSD Samsung, notebook z Serii 9 uruchamia się w zaledwie 9,8 sekundy, a z hibernacji wybudza się po 1,4 sekundy. Jednolita, aluminiowa obudowa połączona została z piaskowaną powierzchnią zapobiegającą zbieraniu śladów palców. Ekran SuperBright Plus, w który wyposażono notebooka, zapewnia doskonałą jasność obrazu o wysokości 400 nit.

Galaxy Tab drugiej generacji

Samsung Galaxy Tab 2 stanie się pierwszym członkiem rodziny Galaxy Tab, który oparty będzie na systemie operacyjnym Android 4.0. Został on wyposażony w dwurdzeniowy procesor 1GHz. Produkt dostępny będzie w wersjach z modułem Wi-Fi oraz Wi-Fi i 3G. W marcu 2012 roku trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii, a nieco później na rynek globalny.