Volvo: dobre oprogramowanie kluczem do sukcesu

Po wcześniejszym sukcesie modelu Volvo Concept Universe, zaprezentowanego w Szanghaju, w kwietniu 2011 r., zespół projektantów znalazł się pod olbrzymią presją, aby w ciągu kilku miesięcy udoskonalić swoje pomysły i stworzyć w pełni działający model samochodu z kompletnym wnętrzem, który będzie gotowy na targi we Frankfurcie. Obie koncepcje stworzono w celu zaprezentowania wizji przyszłych samochodów luksusowych Volvo, produkowanych po zmianie właściciela firmy.Oprogramowanie Autodesk do projektowania i wizualizacji odegrało kluczową rolę przy tworzeniu modelu Concept You. Ten w pełni funkcjonalny model koncepcyjny cieszył się największym uznaniem krytyków podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, który odbył się na jesieni zeszłego roku.
Volvo: dobre oprogramowanie kluczem do sukcesu

Przy pomocy oprogramowania Autodesk Alias zespół zajmujący się opracowaniem koncepcji, na podstawie wstępnych szkiców, był w stanie w krótkim czasie stworzyć cyfrowe prototypy, które udoskonalał i testował na ekranie. Dzięki nieograniczonym narzędziom do projektowania powierzchniowego oraz wizualizacji możliwe było szybkie wybranie najlepszej opcji.

Zespół Volvo pracował pod presją czasu, co staje się normą w przypadku tak konkurencyjnej branży. Samochody są coraz bardziej złożone i wyszukane oraz w znacznym stopniu zaawansowane technicznie, mimo to producenci pragną projektować je szybciej, przy niższych kosztach. Podobnie jak Volvo, coraz więcej producentów stosuje oprogramowanie Autodesk Alias w celu przyspieszenia całego procesu projektowania – od koncepcji po stworzenie modelu klasy A.

Volvo wykorzystało także oprogramowanie Autodesk Showcase w celu stworzenia zaawansowanych, bardzo realistycznych wizualizacji swoich pomysłów. Dzięki temu możliwe było zaprezentowanie koncepcji zespołowi zarządzającemu projektem oraz zarządowi, aby mogli w pełni zrozumieć i ocenić, nad czym pracują projektanci.

Pomimo napiętego harmonogramu, nowa koncepcja Volvo była gotowa na czas otwarcia Salonu we Frankfurcie, wywołując entuzjastyczne komentarze. Prasa samochodowa była zgodna, opisując samochód jako “pięknie opracowany”, “odpowiedź na pragnienia klientów”, i jako po prostu “niesamowity”.