Idealna specyfikacja kolejnej generacji konsol

Podczas GDC przyznawano nagrody Game Developer's Choice. Za najlepszą technologię uznano silnik Frostbite 2 autorstwa DICE. Po przyjęciu nagrody architekt renderingu (czego to ludzie nie wymyślą) Johan Andersson wypowiedział się na temat tego czego potrzebują konsole następnej generacji by Frostbite działał na nich tak dobrze jak na wydajnych komputerach. Dla Anderssona odpowiedź była prosta.

„Są dwie sprawy: pamięć i moc obliczeniowa” — powiedział.

„Potrzebujemy bardzo dużo mocy obliczeniowej. Im więcej będzie jej w urządzeniu, tym lepiej; wykorzystamy to”

. Moc obliczeniowa oznacza oczywiście wydajność procesora i układu graficznego. Według Anderssona wystarczyłoby 2GB RAM. 4GB by zadziałało a 8 GB byłoby w sam raz. Zalecana specyfikacja dla Battlefield 3 to 4GB.

Jednak obecna generacja konsol i tak potrafi już wiele biorąc pod uwagę ograniczenia ich specyfikacji. Wszystko dzięki zamkniętej architekturze każdego urządzenia. Xbox 360 posiada 512 MB GDDR3 RAM a Playstation 3 ma 256MB XDR RAM oraz 256MB GDDR3 VRAM. Pomimo tego gry powstające na te konsole są coraz ładniejsze.

Jeśli chodzi o układ graficzny Andersson twierdzi, że oczywiście musi być wydajniejsza ale nie sądzi by konsole miały w przyszłości po kilka układów graficznych.

Andersson powiedział, że obecnie powstaje kilka gier korzystających z silnika Frostbite 2, lecz nie chciał wychodzić poza już zapowiedziane tytuły. Niedawno EA jednak zapowiedziało, że Medal of Honor Warfighter i Command & Conquer: Generals 2 będą korzystać z tej technologii.

0
Źródło: Gambler
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.