Były szef Acera pokieruje działaniami Lenovo w Europie

Nowy lider ma ambicje zapewnić Lenovo miejsce w pierwszej trójce producentów komputerów PC w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki do 2013 roku.
Były szef Acera zajmie się rozwojem Lenovo w Europie

Były szef Acera zajmie się rozwojem Lenovo w Europie

Firma Lenovo, drugi pod względem wielkości producent komputerów PC na świecie, poinformowała dziś o mianowaniu Gianfranco Lanciego na stanowisko starszego wiceprezesa Grupy Lenovo i prezesa Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Lanci, były dyrektor generalny i prezes firmy Acer, pomoże pokierować rozwojem działalności Lenovo w tym regionie. Firma Lenovo już od ponad dwóch lat jest najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC na świecie, a w zeszłym roku przejęła niemiecki Medion z myślą o intensyfikacji rozwoju w Europie. W związku z dzisiejszą informacją, Lanci przedstawił plany zapewnienia Lenovo miejsca w pierwszej trójce producentów komputerów PC w regionie EMEA do roku 2013.

Objęcie przez Gianfranco Lanciego funkcji prezesa Lenovo w regionie EMEA następuje wraz z reorganizacją firmy wchodzącą w życie 2 kwietnia 2012 r. W ramach przekształceń powstały cztery nowe regiony geograficzne firmy — EMEA, APLA (region Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej), Chiny i Ameryka Północna. Dzięki reorganizacji powstają bardziej efektywne, dynamiczne i skoncentrowane regiony, które mogą lepiej i skuteczniej wdrażać strategię „Ochrony i ataku” na całym świecie.

Strategia ta umożliwia Lenovo „ochronę” zasadniczej działalności w Chinach oraz na podstawowym rynku biznesowym w celu zwiększania dochodów, a jednocześnie inwestowanie w celu „ataku” na rynkach wschodzących oraz w segmencie urządzeń konsumenckich i mobilnego Internetu. W wyniku tej strategii Lenovo jest najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC już od dziewięciu kwartałów z rzędu, prześcigającym całość rynku nieprzerwanie od 11 kwartałów.

Chińska firma ogłosiła niedawno swoje wyniki za trzeci kwartał: rekordowy udział w rynku globalnym (14%), rekordowe zyski oraz wzrost w praktycznie każdym regionie i segmencie produktowym.

0
Źródło: Lenovo
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.