Gotówka do lamusa – na wielkanocne zakupy idziemy z kartą

Ankietowani wskazali karty płatnicze jako najchętniej wybieraną metodę płatności podczas robienia wielkanocnych zakupów w tradycyjnych sklepach. Także przy płaceniu za świąteczne zakupy online chętnie sięgamy po karty, ale najwięcej osób wybiera nadal szybkie przelewy.
Chętnie sięgamy po karty, ale najwięcej osób wybiera nadal szybkie przelewy

Chętnie sięgamy po karty, ale najwięcej osób wybiera nadal szybkie przelewy

Siedem na dziesięć osób, które wzięły udział w badaniu, kupi rzeczy potrzebne do przygotowania Świąt Wielkanocnych w tradycyjnym sklepie lub markecie. Aż 83 proc. z nich zadeklarowało, że zapłaci za nie kartą. Natomiast co czwarty ankietowany odpowiedział, że zakupy przedświąteczne zrobi w Internecie (na platformie handlowej Allegro lub w e-sklepie). Najchętniej wybieraną metodą płatności za zakupy online jest szybki przelew (81 proc.), a w drugiej kolejności karta płatnicza (45 proc.). Duża liczba osób wskazujących na korzystanie z płatności kartami w tradycyjnych sklepach oznacza, że coraz mniej kupujących nosi przy sobie gotówkę. Z kolei podczas zakupów online wolimy zapłacić szybkim przelewem lub kartą, nie trzymamy więc większych kwot pieniędzy także w domach.

Liczba transakcji kartowych wzrasta, nie są one jednak jeszcze wykorzystywane przez Polaków na większą skalę. W ujęciu międzynarodowym pozycja kart na rynku płatności internetowych ma zupełnie inny, szerszy wymiar, niż w Polsce. W wielu krajach karty są podstawowym narzędziem płatniczym — mówi Joanna Kuzdak, Dyrektor Zarządzająca PayU S.A. –

Coraz więcej osób płaci kartami w tradycyjnych sklepach, teraz jest czas na to, żeby przenieść to przyzwyczajenie do Internetu. W efekcie pieniądze w portfelu nie będą nam w ogóle potrzebne, bo za wszystko zapłacimy kartą lub telefonem — dodaje.

W wielkanocnym badaniu PayU przeprowadzonym wśród użytkowników Allegro zapytano także o świąteczny budżet. Największa grupa ankietowanych (56 proc.) wyda na przygotowanie Świąt, łącznie z zakupem prezentów, od 100 do 500 zł. Co piąta osoba przeznaczy na ten cel kwoty między 500 a 1 000 zł. Tylko 3 proc. ankietowanych wyda nawet 2 tys. zł. Wydatki świąteczne rozkładają się równomiernie w każdym z województw.

71 proc. osób biorących udział w badaniu kupi upominki wielkanocne dla swoich najbliższych. Co trzeci ankietowany przeznaczy na ten cel od 100 do 300 zł, a 26 proc. mniej niż 100 zł.

0
Źródło: PayU
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.