Polacy chcą przyspieszać swoje komputery

Większość polskich użytkowników komputerów chciałaby przyspieszyć działanie swoich urządzeń, ale świadomość faktu, że może w tym pomóc wymiana dysku wciąż jest niewielka, podobnie jak wiedza na temat samych dysków SSD.
Napędy SSD Samsung 830

Napędy SSD Samsung 830

Według badania przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie Samsung Electronics Polska, większość internautów korzysta w domu głównie z komputera stacjonarnego. Laptop staje się symbolem nowego, nowoczesnego stylu życia. Jego popularność rośnie wraz z wielkością miejscowości i poziomem wykształceniem użytkowników. Korzystają z nich także najczęściej ludzie w wieku 19-24, oraz – co ciekawe – większy odsetek kobiet niż mężczyzn.

Większość respondentów deklaruje, że jest jakiś element, który chcieliby poprawić w swoim domowym komputerze i najczęściej jest nim prędkość działania – tak odpowiedziało aż 53 proc. Świadomość faktu, iż twardy dysk może poprawić prędkość pracy komputera, jest jednak stosunkowo niewielka – ten element wskazało jedynie 13 proc. respondentów, podczas gdy prawie połowa (40 proc.) – procesor. Ciekawostką może być fakt, iż na dysk twardy częściej wskazywały kobiety niż mężczyźni. O dyskach SSD, które mogłyby stanowić odpowiedź na problemy związane z szybkością komputera słyszało zaledwie 22 proc. respondentów.

Spośród tej grupy większość ankietowanych wie, że dyski SSD są szybsze od standardowych (66 proc), ponad połowa wie również, że są bardziej odporne na uszkodzenia (52 proc.), a 47 proc. – że powodują mniejsze nagrzewanie się urządzenia. Zaskakująca może być niska świadomość mniejszej pojemności względem dysków twardych (zaledwie 11 proc.) za to ponad połowa tej grupy jest świadoma wyższej ceny.

Badania zostały przeprowadzone przez IIBR (grupa Gemius) w okresie 3-6.02.2012 na próbie 1000 respondentów w wieku 15+, reprezentatywnej dla polskich internautów pod względem wieku, płci, wykształcenia i zmiennych związanych ze stylem życia. Rozmowy były przeprowadzone w formie wywiadów online (CAWI), a wyniki przeanalizował Samsung Marketing Intelligence.

0
Źródło: Samsung
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.