E-rower od Audi. Włókno węglowe, maksymalna prędkość 80 km/h, wbudowane Wi-Fi

Choć w teorii jest to zwykły rower – ma dwa koła, kierownicę, pedały i hamulce – już na zdjęciach widać, że coś jest z nim nie tak. Od typowego roweru z supermarketu z pewnością wyróżnia go rama wykonana z włókna węglowego, która waży zaledwie 1,6 kg. Gapiów zadziwiać może wbudowany komputer pokładowy z ekranem dotykowym, który wyświetla bezlik informacji dotyczących parametrów jazdy i… wykonywanych trików.
E-rower od Audi. Włókno węglowe, maksymalna prędkość 80 km/h, wbudowane Wi-Fi

Jak jeździć na e-rowerze? Sposobów jest kilka. Pierwszy z nich to oklepane i średnio widowiskowe pedałowanie, drugim sposobem jest pedałowanie ze wspomaganiem elektrycznym, a dla osób chcących udawać aktywny tryb życia przewidziano również wersję gdzie używamy tylko i wyłącznie silnika. Metodą elektryczną rozpędzimy się do 50 km/h, zaś nożno-elektryczną – do 80 km/h.

Za napędzanie roweru odpowiada silnik połączony z baterią o pojemności 530 Wh. Aby ją naładować do pełna, wystarczy zaledwie 2,5 h. Rower ze wszystkimi akcesoriami, w tym z silnikiem elektrycznym i akumulatorem również nie waży zbyt dużo – 21 kg.

Prototyp roweru umożliwia także podłączenie smartfonu przez sieć Wi-Fi, dzięki czemu uda się odblokować rower – nowocześniejszy odpowiednik linki z kluczykiem. Nie zabrakło także integracji z Facebookiem, gdzie mogą być publikowane fajniejsze triki zarejestrowane przez elektronikę roweru.