Nie lubicie zmieniać operatorów komórkowych

62 proc. użytkowników telefonii komórkowej w Polsce nigdy nie zmieniło operatora sieci komórkowej – wynika z badania Ericsson Consumer Lab.
Nie przepadamy za zmianami

Nie przepadamy za zmianami

Najwierniejsi są użytkownicy T-Mobile. Aż 79 proc. abonentów tej sieci deklaruje, że nigdy nie zmieniło operatora. W przypadku Orange i Plusa tak odpowiada po 74 proc. ich klientów. Zupełnie inaczej jest w Play. To właśnie tam „ląduje” większość użytkowników komórek, którzy kiedykolwiek zmienili sieć. Tylko 15 proc. klientów Play odpowiedziało, że nigdy nie zmieniło operatora. Dlaczego Polacy decydują się na zmianę operatora? Zdecydowanie najważniejsze są ceny. 61 proc. wskazań to „lepsza oferta, lepsze ceny” (można było podać kilka odpowiedzi). Na drugim miejscu, z 26 proc. wskazań, również był argument finansowy. Badani odpowiadali, że w danej sieci jest ich rodzina i przyjaciele, a to pozwala na tańsze połączenia między nimi.

Trzecim czynnikiem, który skłania do zmiany operatora była frustracja, spowodowana obsługą klienta (21 proc.). 19 proc. klientów odpowiedziało, że zależało im na telefonie komórkowym, oferowanym przez nowego operatora. Aż 15 proc. ankietowanych, którzy zdecydowali się na zmianę operatora wskazywało, że liczy się jakość usług (brak przerw w połączeniach), a 14 proc. stawiało na lepszy zasięg.

Ericsson Consumer Lab zbadał też, jakimi kryteriami wyboru operatora mobilnego Internetu kierują się pionierzy Internetu, czyli grupy społeczne, które określono w badaniu jako przebojową młodzież, eksperymentatorów oraz profesjonalistów. Dla wszystkich tych grup najważniejsze były niezłe usługi w korzystnej cenie (ponad trzy czwarte odpowiedzi).

Między 14 a 24 proc. (w zależności od grupy) wskazywało, że woli zapłacić więcej, by korzystać z doskonałych usług. Bardzo niewielu badanych wskazuje, że kieruje się dobrą obsługą klienta (średnia odpowiedzi to 4 proc.). Wyróżniają się tu profesjonaliści – 9 proc. przyznaje, że to dla nich jest najważniejsze przy wyborze operatora.

0
Źródło: Ericsson
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.