Smartfony rządzą!

MEC Analytics & Insight, dział badawczy domu mediowego MEC, latem 2012 roku, już po raz drugi przeprowadził badania ilościowe wśród polskich internautów i zbadał ich zwyczaje związane z korzystaniem z telefonu komórkowego. Jak wynika z raportu, już ponad połowa internautów korzysta z Internetu za pośrednictwem smartfona, to cztery razy więcej niż rok temu.
Respondenci wybierają smartfony by: korzystać z wyszukiwarek, sprawdzać pocztę prywatną i służbową, czytać newsy, korzystać z Facebooka, używać komunikatory oraz sprawdzać prognozę pogody.

Respondenci wybierają smartfony by: korzystać z wyszukiwarek, sprawdzać pocztę prywatną i służbową, czytać newsy, korzystać z Facebooka, używać komunikatory oraz sprawdzać prognozę pogody.

Najpopularniejszym operatorem dla posiadaczy smartfonów jest Orange, a drugim w kolejności – Play. Wśród posiadających smartfony najpopularniejszą marką jest Samsung (32%) a na drugim miejscu Nokia (29%). W ciągu roku Samsung zwiększył swój udział w rynku smartfonów o 11%, a Nokia zmniejszyła o 5%. Aż 61% osób ma smartfona krócej niż rok.

Jeszcze rok temu najpopularniejszą marką wśród smartfonów była Nokia (41,6 proc.). Innymi popularnymi markami były Samsung (25,6 proc.) oraz Sony Ericsson (20,4 proc.). Rzadziej respondenci wybierali Iphone’a (8,8 proc.) podobnie jak Blackberry (5,1 proc.).

Do czego służą smartfony? Respondenci wybierają smartfony by: korzystać z wyszukiwarek, sprawdzać pocztę prywatną i służbową, czytać newsy, korzystać z Facebooka, używać komunikatory oraz sprawdzać prognozę pogody. O dziwo, większość internautów korzysta ze smartfonów – w domu.

Podobnie jak rok temu, posiadacze smartfonów doceniają mnogość dostępnych aplikacji, od użytecznych po czysto rozrywkowe i najchętniej darmowe (61% wskazań). Większość ma zainstalowanych do 10 aplikacji.

Najpopularniejsze aplikacje na telefon w 2012 to: gry, poczta e-mail i muzyka. W porównaniu do 2011 Polacy ogólnie więcej korzystają z aplikacji umożliwiających czytanie wiadomości, słuchanie muzyki, komunikację ze znajomymi (korzystanie z komunikatorów, serwisów społecznościowych i poczty) oraz korzystanie z aplikacji sport. Mniej osób korzysta z aplikacji biznes.

Ciekawą grupę stanowią użytkownicy Iphone’a, przeważnie mężczyźni, osoby z wyższym wykształceniem, w wieku 25-34 lat oraz mieszkańcy największych miast. Odsetek użytkowników Iphone’ów nie wzrósł w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, warto podkreślić, że korzystają oni najczęściej z usług operatora Orange (41%), Play i Plus (po 10%). Najczęściej mają umowę abonamentową o wysokości 100-149 zł. Użytkownicy IPhone’ów częściej niż inni używają smartfonów do załatwiania spraw finansowych, lokalizowania obiektów, sprawdzania pogody, korzystają z wyszukiwarek internetowych i sprawdzania poczty zwłaszcza prywatnej. Iphone’owcy częściej niż pozostali korzystają z telefonów w pracy, w miejscach publicznych, w samochodzie.

0
Źródło: MEC
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.