Oto jak naprawdę zarabia na nas Apple i inni mobilni giganci

Reklama dźwignią handlu

Mobilna reklama - na tym zarabiają firmy

Mobilna reklama – na tym zarabiają firmy

Dane pochodzą z największej na świecie mobilnej platformy reklamowej, która wygenerowała w 2011 r. dla wydawców już 35 miliardów kliknięć i 240 mln dolarów zysku.

Podstawowe wnioski płynące z raportu:

– iOS na czele zysków. Średni współczynnik eCPM (efektywny koszt za 1000 kliknięć) to na iPhone’ie 2,85 USD, podczas gdy na Androidzie – 2,10 USD, a na Windows Phone – tylko 20 centów.

– Formaty rich mediowe zarabiają najlepiej. Reklamy typu rich media, szczególnie te wykorzystujące możliwości zaawansowanych telefonów, generują najlepszy współczynnik klikalności i większe zaangażowanie klienta.

– Biznes i finanse – to sektor z największymi przychodami z reklamy, który generuje większy dochód za kliknięcie niż jakakolwiek inna kategoria.

– Korzystanie tylko z jednej sieci reklamy niekoniecznie jest opłacalne. Ich skuteczność jest dość zmienna w niedługich odcinkach czasu, więc wydawcy i reklamodawcy, którzy nie dywersyfikują sieci, nie powiększą zysku i zasięgu.

Pełny raport znajduje się na www.opera.com/sma/

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News