Windows 8 i sprzętowa akceleracja… wszystkiego

Termin "sprzętowa akceleracja" i biblioteki DirectX są już dobrze znane graczom. Teraz poznają je również użytkownicy innych aplikacji. A właściwie skutki ich działania.
Różnice w wydajności są znaczące

Różnice w wydajności są znaczące

W Windows 8 nie tylko gry i zaawansowane graficznie aplikacje będą przyspieszane sprzętowo. System ten wykorzysta pełen potencjał naszych kart graficznych, jak chwali się Microsoft. Cały interfejs Metro będzie renderowany właśnie za pomocą układu GPU.

Co to oznacza dla nas? System będzie pracował zauważalnie szybciej. Karta graficzna zajmie się w Windows 8 nie tylko Pulpitem, jak to miało miejsce w Windows 7, ale również renderowaniem tekstur, wszystkich elementów interfejsu oraz przeróżnych obiektów, w tym wykresów, obrazków JPEG i PNG. W rezultacie system renderuje interfejs swój i aplikacji Metro, jak twierdzi Microsoft, o 40 procent szybciej, a dodatkowe „upiększacze” i inne elementy graficzne mogą być dodawane do niego bez straty w wydajności.

Gracze nie muszą się obawiać, że system operacyjny będzie spowalniał gry. DirectX 11.1 ma płynnie zarządzać zasobami, dzięki czemu pełnoekranowa gra wykorzysta cały potencjał naszego komputera. Microsoft obiecuje też, że te same zaawansowane algorytmy zapewnią dłuższy czas pracy na baterii urządzeń przenośnych.

0
Źródło: Microsoft
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.