ZTE podwaja sprzedaż smartfonów w 2012 roku

Według International Data Corporation w pierwszym kwartale 2012 roku ZTE zajęło 4 na świecie pozycję pod względem sprzedaży telefonów z udziałami w rynku na poziomie 4,8%, co oznacza, że firma wyprzedziła LG z 3,6% udziałów. W sumie w tym okresie ZTE sprzedało 19,1 mln słuchawek. Umocnienia pozycji ZTE można upatrywać w tym, że marka zdecydowała się skoncentrować na produkcji smartfonów. Przychody w segmencie telefonów komórkowych, w tym smartfonów, wzrosły o 22,24% rok do roku w pierwszym kwartale stanowiąc 30% całego dochodu względem 20% w 2011.
ZTE podwaja sprzedaż smartfonów w 2012 roku
ZTE Grand X

ZTE Grand X

Podobny postęp ZTE obserwujemy na polskim rynku. Większa liczba premier różnego rodzaju urządzeń w 2011 i 2012 roku – m.in. ZTE Blade, tablet V9, Light Tab 2 czy ZTE KIS, wskazuje na rosnącą rozpoznawalność marki i zainteresowanie wśród użytkowników. Obecnie każdy z operatorów ma w swojej ofercie urządzenia ZTE, a blisko połowa rynku modemów bezprzewodowych należy do tej firmy.

ZTE w ciągu ośmiu lat ma zamiar stać się znaczącym konkurentem dla Apple i Samsunga.

“Przewiduje się, że w niedalekiej przyszłości na rynku telefonów pozostanie tylko 5-8 graczy, a udziały pierwszej trójki będą utrzymywały się na poziomie 80% przy łącznym dochodzie rzędu 50%. W obliczu podobnych prognoz albo postaramy się wejść na szczyt albo jesteśmy skazani na porażkę.” — mówi Lv Qianhao, szef zespołu odpowiedzialnego za planowanie strategiczne w segmencie telefonów komórkowych ZTE.

Aby zwiększyć swoje szanse na utrzymanie się w grze, ZTE zamierza kierować na kluczowe rynki Azji, Europy oraz Ameryki Północnej więcej smartfonów ze średniej i wysokiej półki. Po sukcesie niskobudżetowych smartfonów Blade, nowa seria Skate przed nastaniem czerwca sprzedała się w liczbie 5 milionów egzemplarzy. Tymczasem to najbardziej zaawansowana technologicznie seria Grand, która wystartowała w maju, wydaje się mieć kapitalne znaczenie dla realizacji strategii marki. Duże nadzieje wiązane są z modelem Grand X, dostępnym w Azji i Europie od III kwartału tego roku.

Poza powiększaniem oferty smartfonów, ZTE inwestuje w projekty badawczo-rozwojowe oraz promocję skupiając się na pozyskiwaniu nowych partnerów i zwiększaniu satysfakcji klienta.