Samsung usuwa krytyczną usterkę z Galaxy S III

Telefon usuwał dane użytkownika bez jego wiedzy i zgody. Co z resztą modeli?

Galaxy S III chowa się ze wstydu

Galaxy S III chowa się ze wstydu

Samsung Galaxy S III, oraz inne smartfony z systemem Android z TouchWiz, były narażone na poważny atak ze strony cyberprzestępców lub zwykłych żartownisiów. Jak się okazuje, smartfony te niepoprawnie obsługują kody USSD, wykonując je automatycznie. Oznacza to, że jeżeli ktoś umieści taki kod na stronie internetowej, wyśle poprzez NFC, lub po prostu za pomocą SMS-a, może zablokować kartę SIM użytkownika lub usunąć wszystkie jego dane z telefonu.

Samsung już załatał tę usterkę w jednym ze swoich smartfonów. Galaxy S III, po zainstalowaniu najnowszej aktualizacji, jest już bezpieczny. Gigant potwierdził też, że pracuje nad łatką dla Galaxy S II. Niestety, nie wiemy co z aktualizacją dla innych smartfonów Galaxy, takich jak Galaxy Beam czy Galaxy Ace. Na szczęście, Collin Mulliner przygotował już rozwiązanie, którego Samsung nie był w stanie opracować. Jego aplikacja TelStop zastępuje domyślną, systemową aplikację obsługującą kody USSD i pozwala użytkownikowi na reakcję, zanim będzie za późno.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News