W większości, bo aż w 400 przypadkach, ceny w sklepach internetowych były niższe, średnio o 26 proc.

Gwiazdka 2012 będzie szczęśliwa dla sklepów internetowych

Ostatnie tygodnie roku to gorący okres przedświątecznych zakupów w sklepach internetowych.

Nadciąga szał zakupów

Nadciąga szał zakupów

Ponad 35% badanych właścicieli e-sklepów twierdzi, że przedświąteczny okres zakupów przyniesie im znacznie lepsze wyniki finansowe niż przed rokiem. Co czwarty właściciel sklepu internetowego szacuje tegoroczne obroty i wyniki sprzedażowe na poziomie wyższym o 25-49% w stosunku do 2011 roku. 40,45% badanych uważa, iż poziom przedświątecznych zakupów będzie zbliżony do roku ubiegłego.

Właściciele e-sklepów wskazują na kilka źródeł tak optymistycznych prognoz. Przede wszystkim lepsza (ciekawsza) oferta sklepów niż w roku poprzednim (blisko 55% badanych) a także zwiększona liczba osób korzystających z Internetu, którą dostrzega prawie 17% ankietowanych.

Czym

skusić

klienta?

W tegorocznym badaniu nieco mniej, bo prawie 59% właścicieli deklaruje przygotowywanie ofert świątecznych niż rok temu, kiedy było to 64,4% ankietowanych. Ponad 41% sklepów internetowych nie planuje wprowadzenia żadnej oferty w tym czasie, dla przypomnienia w 2011 roku było to ponad 35%.

Wśród właścicieli sklepów najpopularniejszym narzędziem zachęcania do zakupów jest niższa cena, promocja – 68,4% badanych wskazało właśnie to działanie. W minionym roku był to znacznie mniejszy odsetek – 41%. Jako kolejne wyjątkowe oferty dla klientów ankietowani wskazywali zarówno w tym, jak i minionym roku: „rabat za zakupy kilku produktów”, „kupony rabatowe”, „nowe produkty”.

Jak

dotrzeć

do

klienta?

Wśród ankietowanych właścicieli e-sklepów najpopularniejszym rozwiązaniem jest inwestycja w reklamę internetową i deklaruje ją 52,4% ankietowanych. Jest to podobny poziom, jak w roku ubiegłym. Nieco wyższą pozycję niż rok temu – bo z wynikiem 48,8% zajmują działania SEO w wyszukiwarkach (w 2011 roku było to 43% badanych). Nieco więcej badanych (41,7%) niż rok temu (40%) planuje działania promocyjne przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. W 2010 roku te trzy rozwiązania także były najpopularniejsze.

Obawy?

Konkurencja

i

spowolnienie

gospodarcze

W 2010 roku badani, jako główne zagrożenie dla e-handlu wymieniali umacnianie się bezpośredniej konkurencji. W 2011 roku konkurencja nadal odgrywała dużą rolę, jednak z badania wynikało, że największą przeszkodą dla handlu internetowego może być spowolnienie gospodarcze (aż 34,8% odpowiedzi). Natomiast w roku 2012 właściciele e-sklepów wskazywali ponownie na silną konkurencję bezpośrednią (blisko 40%) oraz spowolnienie gospodarcze (prawie 27% ankietowanych).

Sezon zakupów świątecznych w e-sklepach zapowiada się optymistycznie.

Strategia działań promocyjnych przygotowana przez właścicieli na pewno zaspokoi oczekiwania konsumentów. Bogaty asortyment a także nowe sposoby dostawy szybkie i wygodne dla obu stron

pozwolą zrealizować oczekiwania nawet najbardziej wybrednych kupujących. Bez wątpienia będzie to, jak co roku intensywny okres dla transakcji on-line. — mówi Krzysztof Krawczyk, Prezes DreamCommerce S.A.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News