Oto kto, gdzie i w jaki sposób korzysta z foursquare w Polsce

W jakich miejscach zaznaczamy swoją obecność? Jakie sklepy, restauracje, centra handlowe oraz firmy odwiedzamy? Odpowiadamy na te pytania.

foursquare

foursquare

Raport „Geolokalizacja w Polsce 2012” dowiódł, iż największą liczbą miejsc na 4sq w polskich miastach może pochwalić się Warszawa. 48 proc. wszystkich polskich lokalizacji znajduję się w stolicy, na drugim miejscu uplasował się Kraków – 14 proc., trzecie miejsce zajęły

ex aequo Poznań i Wrocław – 8 proc. W dalszej kolejności znalazły się Gdańsk – 7 proc., Łódź – 6 proc., Gdynia – 3 proc. oraz Katowice i Szczecin – 2 proc.

Raport dowiódł także, iż sklepy, galerie handlowe, restauracje, urzędy oraz stacje benzynowe są lokalizacjami, w których polscy użytkownicy 4sq najczęściej zaznaczają swoją obecność. W rankingu najchętniej odwiedzanych restauracji, barów i fast-foodów znalazły się kawiarnie sieci Starbucks (16 tys. meldunków), sieć restauracji McDonald’s (blisko 10 tys.) i kawiarnie Coffe Heaven (ponad 7 tys.) Co ciekawe Polacy meldują się także w urzędach. Najbardziej popularne w tym przypadku są placówki Poczty Polskiej – w lokalnych urzędach pocztowych odnotowano 3 tys. „check-in’ów”. Na drugim miejscu plasują się urzędy miejskie z dorobkiem ponad 1 tys. meldunków. Urzędy skarbowe to trzecie pod kątem popularności placówki państwowe, odwiedzane przez polskich „Foursquare’owców” – mogą się pochwalić prawie pół tysiącem meldunków. Wśród najchętniej odwiedzanych stacji benzynowych króluje BP (2,3 tys. check-in’ów), a najpopularniejsze firmy to: Agora (5,7 tys.), Onet.pl (1,7 tys.) oraz Microsoft (1,6 tys.). Raport przedstawia także obraz statystycznego polskiego użytkownika 4sq, który posiada w swoim gronie znajomych średnio 47 użytkowników, 11 odznak, 308 meldunków oraz jest majorem w 8 miejscach.

Chodząc po mieście oraz wybierając się w podróże użytkownicy aplikacji „meldują się” w danym miejscu, w zamian otrzymując tzw. badge, czyli odznaki. Najbardziej popularne w Polsce odznaki to „Newbie” (83 proc.) przyznawana nowym użytkownikom, „Adventurer” (66 proc.) – za meldunek w 10 miejscach, „Local” (57 proc.) wręczana użytkownikom za „check-in” w tym samym miejscu trzy razy w ciągu tygodnia oraz „Explorer” (55 proc.) , której zdobycie wymaga meldunku w 25 różnych lokalizacjach.

Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem: http://www.slideshare.net/MSLSocialHivePoland/foursquare-w-polsce Coraz więcej miast na świecie może się pochwalić własnymi odznakami. Za „meldunki” w Berlinie Foursquare-owcy otrzymują odznakę z symbolem stolicy Niemiec – niedźwiadkiem, w Paryżu za check-in możemy zostać nagrodzeni tarczą z Wieżą Eiffla, natomiast symbolem Londynu jest Tower Bridge. Póki co żadne polskie miasto nie jest w stanie pochwalić własnym badge’em. Właśnie o taką odznakę dla Warszawy chce zawalczyć agencja MSLGROUP Social Hive Poland, inicjator akcji „Zdobądźmy Foursquare Badge dla Warszawy”. Co trzeba zrobić aby wspomóc akcję? Założyć konto w serwisie Foursquare, następnie odwiedzić stronę z listą najciekawszych miejsc w Warszawie (https://foursquare.com/mslsocialhivepl/list/warsaw-on-4sq-4sqcities) i wcisnąć Save po prawej stronie.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News