Współpraca przy zwalczaniu piractwa i podróbek może (ale nie musi) godzić w interesy konsumentów

Praca w Google to praca twoich marzeń

Ranking najbardziej pożądanych pracodawców dla specjalistów i menedżerów w branży IT i telekomunikacja.

Warto pracować w Google

Warto pracować w Google

Antal International opublikował właśnie wyniki 3. edycji badania przeprowadzonego pod patronatem Business Centre Club „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów”. Ponad 1500 respondentów wskazało firmy, w których chciałoby podjąć zatrudnienie. Badanie pozwoliło także odpowiedzieć na pytanie, jakie warunki zatrudnienia były najwyżej ocenione we wskazanych organizacjach.

„Doświadczeni i kompetentni specjaliści oraz menedżerowie bardzo świadomie wybierają przyszłego pracodawcę. Dobra opinia na rynku niejednokrotnie może zaważyć o pozyskaniu cennego pracownika. Publikowany przez Antal International ranking jest oceną wystawioną pracodawcom przez potencjalnych kandydatów, dlatego obecność w nim jest ważnym wyróżnieniem. Dowodzi, że wskazana firma jest pożądana przez pracowników pełniących często strategiczne funkcje w organizacji” — komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

Oto firmy, które zajęły w rankingu miejsca I-VII jako najbardziej pożądani pracodawcy dla specjalistów i menedżerów w branży IT oraz telekomunikacja. (Pełna lista firm wyróżnionych w rankingu dostępna w raporcie „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów„.

1.

Google Poland

30,9%

2.

IBM Polska

9,0%

3.

Microsoft

7,6%

4.

Samsung Electronics Polska

4,0%

5.

Oracle

2,5%

6.

Hewlett-Packard Polska

2,2%

7.

Dell

1,8%

8.

Sabre Polska

1,7%

Cenione warunki zatrudnienia, oferowane benefity

Do najbardziej cenionych warunków zatrudnienia oferowanych przez firmy wyróżnione w rankingu Antal International należy styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność.

„Kandydaci, z którymi współpracujemy zwracają również uwagę na dostęp do najnowocześniejszych technologii i możliwość rozwoju zawodowego” — podkreśla Monika Daczka, menedżer Antal IT Serices.

Najbardziej pożądani pracodawcy zatrudnionym oferują szereg benefitów. Do najczęściej spotykanych należy: opieka medyczna, służbowy laptop i telefon oraz karta fitness.

Źródła wiedzy o pracodawcach

Dla firm coraz bardziej istotne staje się pytanie, o źródła, jakimi najlepiej docierać do potencjalnych kandydatów. W porównaniu do 2. edycji badania, przeprowadzonej w sierpniu 2011 roku odnotować można znaczący wzrost (o 35 punktów proc.) znaczenia mediów i Internetu, jako źródła pozyskiwania informacji. Radziej były wymieniane targi pracy (27 punktów proc. mniej) czy opinie znajomych nie pracujących w danej firmie (13 punktów proc. mniej). Wciąż ponad 1/3 respondentów czerpie informacje o firmie od znajomych w niej pracujących.

„Warto zadbać o spójną komunikację nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz firmy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że jasny przekaz pojawi się równocześnie w wielu źródłach, z których kandydaci czerpią wiedzę” — podsumowuje Joanna Kucza, PR & Marketing Manager w Antal International.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News