Chiński gigant informatyczny stawia na nowoczesne produkty biznesowe oraz smartfony.

Smartfony od Lenovo wkrótce w Polsce

Chiński gigant informatyczny chce być światowym liderem i stawia na nowoczesne produkty biznesowe oraz smartfony.

Chiński gigant informatyczny stawia na nowoczesne produkty biznesowe oraz smartfony.

Chiński gigant informatyczny stawia na nowoczesne produkty biznesowe oraz smartfony.

Lenowo smartfonami zdobyło już swój rodzimy rynek i ma szansę stać się w przyszłym roku największym dostawcą tych telefonów w Chinach, zgarniając prawie 20 proc. rynku. W tym roku ustępuje miejsca tylko koreańskiemu Samsungowi.

Smartfony sprzedajemy na rynku chińskim. Miesiąc temu wprowadziliśmy je do sprzedaży na rynku rosyjskim, gdzie popyt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania i sprzedaż tam rewelacyjnie się rozwija

–podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo w Polsce. –

Są dwie ciekawe cechy smartfonów Lenovo. To jest większy rozmiar ekranu i dłuższa żywotność baterii. Urządzenie sprzedawane na rynku rosyjskim potrafi na w pełni naładowanej baterii pracować 3-4 doby.

Lenovo walczy o pozycję lidera sprzedaży komputerów na globalnym rynku. Dziś najchętniej kupowany jest sprzęt HP.

W ostatnim kwartale Lenovo umocniło w skali światowej swoją pozycję jako drugiego największego dostawcy komputerów osobistych. Zmniejszyliśmy dystans do numeru jeden. Prognozy są bardzo optymistyczne, powinniśmy w ciągu kilku najbliższych kwartałów zostać liderem rynku

– prognozuje Sowiński.

Lenovo poprawia również wyniki w Polsce. W tym roku udziały firmy w segmencie sprzedaży komputerów osobistych wzrosły o 123 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jak tłumaczy dyrektor generalny Lenovo, to efekt gruntownych zmian i inwestycji, by lepiej dostosować firmę do specyfiki polskiego rynku.

Firma ma właściwą strategię i bardzo konsekwentnie ją realizuje. Słuchamy tego, co nam podpowiada rynek: partnerów handlowych, naszych klientów i staramy się dostosować naszą ofertę, zarówno pod względem konkretnych produktów, jak i polityki cenowej. Prognozy na ten kwartał też są bardzo optymistyczne

– wyjaśnia Andrzej Sowiński.

Hitem Lenovo na polskim rynku mają być ThinkPad Twist i ThinkPad Tablet 2. Sprzęt dostępny jest w sklepach od początku grudnia. Pierwsze urządzenie to ultrabook z obrotowym monitorem, dzięki czemu może pełnić funkcję tabletu, a drugie to klasyczny tablet. Przedstawiciele firmy przekonują, że tego typu urządzenia multimedialne będą przebojem przyszłego roku.

Hitem na rynku są urządzenia coraz bardziej mobilne. W związku z tym klienci chcieliby używać ultrabooków, urządzeń konwertowalnych, czyli takich, które możemy przetransferować w bardzo szybki sposób z ultrabooka w tablet. Drugi trend to ekran dotykowy, zarówno w urządzeniu mobilnym, jak i stacjonarnym, all-in-one

–mówi Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo w Polsce.

Odpowiadając na to zapotrzebowanie, Lenovo jeszcze w grudniu zamierza rozpocząć sprzedaż w polskich sklepach urządzenia Yoga, czyli połączenia laptopa z tabletem.

Firma dostrzega również ogromny potencjał w segmencie inteligentnych telefonów. Polacy używają ponad 50 milionów numerów w telefonii komórkowej, a ponad 6 mln użytkowników korzysta ze smartfonów. Dla Lenovo to na tyle atrakcyjny rynek, że zamierza rozpocząć w Polsce sprzedaż swoich produktów w najbliższym czasie. Firma już w ubiegłym roku zapowiadała uruchomienie sprzedaży smartfonów w Polsce.

Przyglądamy się rynkowi w Polsce, analizujemy go. Nie ma jeszcze decyzji, kiedy, ale z całą pewnością rozpoczniemy tu sprzedaż tych urządzeń. Już niedługo

– mówi Andrzej Sowiński.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News