Użytkownicy domowi migrują do Windows 8

Jak sprzedaje się Windows 8 w Polsce?

Do Windows 8 migrują przede wszystkim użytkownicy indywidualni

Do Windows 8 migrują przede wszystkim użytkownicy indywidualni

Debiut systemu operacyjnego Microsoft Windows 8 był znacznie trudniejszy niż w przypadku jego poprzednika. Na Microsoft Windows 7 wszyscy czekali z utęsknieniem, zastępował on Vistę – powszechnie uznawaną jeden z najbardziej nieudanych produktów giganta z Redmond. System operacyjny Windows 7 okazał się strzałem w dziesiątkę, spełnił oczekiwania większości użytkowników. „Siódemka” bardzo wysoko zawiesiła poprzeczkę swojemu następcy. Uwzględniając zmiany, które zaszły w systemie operacyjnym Microsoftu, przede wszystkim całkowicie odmieniony interfejs Windows 8 oraz wysokie oceny Windows 7, sprzedaż 40 milionów licencji nowego oprogramowania należy uznać za bardzo dobry wynik.

Polacy wykazują duże zainteresowanie Microsoft Windows 8. W tej chwili około 50 procent sprzedanych w sklepie Agito.pl systemów stanowią produkty OEM, zaś drugą część upgrade’y. W ramach promocji, która trwa od 2 czerwca bieżącego roku do 31 stycznia 2013 roku, każdy nabywca komputera z systemem Windows 7 może migrować do Windows Pro 8 za jedyne 69 złotych. Natomiast zakup uaktualnienia, poza promocją, w wersji pudełkowej wiążę się z wydatkiem około 225 złotych.

Jak na razie po system Microsoft Windows 8 sięgają głównie klienci indywidualni, co wynika ze specyfiki oprogramowania. Interfejs Metro jest mocno zintegrowany z portalami społecznościowymi. Użytkownicy potrafią bardzo szybko przystosować się do nowego systemu i nie mają kłopotów z jego obsługą. Co bardziej konserwatywni właściciele komputerów mogą posługiwać się interfejsem znanym z poprzednich wersji oprogramowania.

O ile odbiorcy domowi stosunkowo szybko przestawiają się na nowy system, o tyle w przypadku firmy sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Czym to tłumaczyć? Najnowszy interfejs Microsoft Windows 8 nie oferuje rewolucyjnych rozwiązań dla przedsiębiorców. Poza tym proces migracji do nowego systemu operacyjnego w firmach jest znacznie dłuższy niż w gospodarstwach domowych. Działy IT oprócz analizy kosztów, dokładnie przyglądają się oprogramowaniu pod kątem jego bezpieczeństwa.

Jak przekonuje Aleksander Lewandowski, jeden z menadżerów w Agito.pl:

– nadchodzący rok przyniesie wiele debiutów urządzeń łączących funkcjonalność tabletu oraz notebooków, pracujących pod kontrolą Windows 8. Na pewno przyczyni się to do dalszego wzrostu popularności oprogramowania. Z dużą uwagą będziemy śledzić losy tabletu Microsoft Surface. To bardzo ciekawy produkt, który jest godnym konkurentem dla iPada. Co więcej, pod względem technologicznym przewyższa tablet z nadgryzionym jabłuszkiem. Myślę, że rynek dobrze przyjmie ten produkt, choć nie spodziewam się spektakularnego sukcesu w postaci detronizacji iPada. Natomiast sam system Microsoft Windows 8 jest skazany na sukces i 2013 rok będzie dla niego bardzo pomyślny.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News