Rok 2013: wydamy w Internecie ponad 26 miliardów

Jakie będą najważniejsze trendy w e-commerce w 2013 roku? O ile wzrośnie sprzedaż przez kanał mobilny? Co dalej z e-mail marketingiem? Między innymi o to zapytaliśmy ekspertów. Ci bez wahania odpowiadają, jaka przyszłość czeka sprzedaż w Internecie.
W 2013 roku e-commerce w Polsce będzie wart 5 miliardów złotych więcej niż rok wcześniej
W 2013 roku e-commerce w Polsce będzie wart 5 miliardów złotych więcej niż rok wcześniej
W 2013 roku e-commerce w Polsce będzie wart 5 miliardów złotych więcej niż rok wcześniej

W 2013 roku e-commerce w Polsce będzie wart 5 miliardów złotych więcej niż rok wcześniej

E-commerce w 2013 roku to z pewnością wzrost znaczenia m-commerce, który urośnie do rangi osobnego kanału sprzedaży. Coraz więcej osób posiada w Polsce smartfony i tablety, jest to więc nieunikniony kierunek zmian — twierdzi Marcin Piwowarczyk – strategy director agencji Bold Brand Commerce.

To nie wszystko. Cała branża mocno się zmieni, a to ze względu na wkroczenie dużych sklepów stacjonarnych do sieci jak chociażby Media Markt, czy Zara. To da jednak szansę na przyciągnięcie do e-commerce nowych klientów, którzy wcześniej nie robili zakupów w sieci.

W tym kontekście dużo dobrego mogą zrobić silne marki dzięki reklamie własnych e-sklepów w TV i prasie — potwierdza Piwowarczyk w Interaktywnie.com.

Ponadto sklepy nie będą walczyć ceną. –

To już nie wystarczy. Klient zwłaszcza ten kupujący droższy asortyment będzie stawiał na jakoś obsługi, bezpieczeństwo zakupów niż to, że kupi trochę taniej. Ale najważniejszym trendem jaki przewiduję w e-commerce na 2013 rok jest jego postępujące umobilnianie. Urządzenia mobilne to na razie jeszcze tylko kilka procent w całej strukturze ruchu, to się jednak zmieni — prognozuje Joanna Ruczyńska – menedżer sklepu mobile2.pl (Grupa Eurotel).

Podobnego zdania jest Agnieszka Strzemińska – senior strategic planner w agencji Netizens. –

Trendy będą wyznaczane przez dużych graczy, mających środki na nowe rozwiązania. Kluczowe jest to, że przez internet możemy kupować już niemal wszystko, a dostępność zakupów online stają się standardem dla dużych marek — komentuje.

Eksperci, pytani przez Interaktywnie.com przewidują też szersze wykorzystanie sieci społecznościowych do sprzedaży produktów. –

Facebook nie będzie już postrzegany jako główny serwis społecznościowy, w którym można zrealizować ciekawą akcję promocyjną. Na znaczeniu zyskają mniejsze serwisy społecznościowe, blogi oraz fora internetowe, gdzie będzie można dotrzeć do właściwej grupy docelowej. Firmy zmienią swoje podejście do mediów społecznościowych i przestaną rozpatrywać je tylko pod kątem luźnego kanału komunikacji z ludźmi, który wpłynie na postrzeganie firmy. Istotna będzie monetyzacja działań w społecznościach — uważa Marcin Wsół – Google AdWords & Analytics product manager w Synerway S.A.

Z kolei Michał Siejak, dyrektor zarządzający w NuOrder Group znajduje jeszcze jeden trend, który ma być widoczny w tym roku w e-commerce. –

Trend dotyczący coraz szerszego stosowania efektywnościowych modeli rozliczeń jest oczywisty, czekam więc, na zmianę jakościową polegającą na zwiększeniu się w tym segmencie udziału nośników wideo, w tym również jego bardziej wyrafinowanych zastosowań, pozwalających przekierowywać klientów kontekstowo do prezentowanego w danej chwili produktu. Myślę, że tutaj najwięcej zyska (jak zawsze) Google poprzez kampanie realizowane na kanałach Youtube — prognozuje.