AMD prezentuje Tress FX

Fryzury bohaterów w grach wideo już nigdy nie będą przypominały sztywnych hełmów! Dzięki nowej technologii AMD wirtualne włosy będą dużo bardziej realistyczne.
Realistyczne zachowanie włosów postaci to jedno z najtrudniejszych wyzwań, przed jakimi stają developerzy. Tworzenie w czasie rzeczywistym tysięcy włosów, odpowiednio oświetlonych i poddanych anti-aliasingowi były do tej pory problemem, z którym nie radziły sobie układy graficzne. By wyjść naprzeciw oczekiwaniom graczy spragnionych fotorealizmu w grach wideo AMD stworzyło technologię o nazwie Tress FX, która wykorzystuje architekturę Graphics Core Next ( seria Radeon HD 7000) i umożliwia renderowanie włosów w czasie rzeczywistym. Dzięki niej fryzura nie tylko będzie idealnie współgrać z poruszaniem się naszego bohatera, ale także będzie odpowiednio reagować na zjawiska atmosferyczne np. wiatr. Zastosowano w niej także system kolizji, dzięki któremu włosy nie będą przenikać przez pozostałe obiekty np. głowę czy ubrania.
Posiadacze serii kart graficznych Radeon HD 7000 będą mogli po raz pierwszy zobaczyć jak ta technologia sprawdzi się w praniu już w przyszłym tygodniu, podczas premiery Tomb Raider’a. Powyżej możecie zobaczyć porównanie grafiki standardowej i tej wykorzystującej Tress FX.
0
Źródło: AMD Blog
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.