DualShock i PlayStation Eye 4 – przyjrzyjmy się bliżej

Na konferencji PlayStation Meeting nie widzieliśmy samej konsoli. Zaprezentowano za to nową wersję DualShock'a oraz znacznie rozwiniętą kamerkę PS Eye. Teraz podano bardziej szczegółowe informacje.

Na pierwszy rzut oka w DualShocku 4 zmieniło się niewiele. Kształt pada i rozmieszczenie elementów pozostały niemal takie same. Ale gdy przyjrzymy się bliżej zauważymy usprawnienia, które podwyższą komfort korzystania z urządzenia.

Gałki analogowe

będą posiadały wklęsły środek, co zapobiegnie ześlizgiwaniu się kciuków.

Przyciski R2/L2

stały się bardziej zaokrąglone i wydłużone. Przez ostatnie dwie generacje kontrolera design krzyżaka nie uległ zmianie. Teraz nie będzie już płaski, lecz bardziej wklęsły po środku. W porównaniu do ważącego 192 gramy DualShocka 3, najnowszy kontroler Sony będzie ważył 210 gramów .

Jak widzicie na zdjęciach znikną przyciski Start i Select. Zamiast nich pojawi się jeden przycisk Options, który przejmie ich funkcje. Po lewej stronie pada znajdzie się przycisk Share, który umożliwi bezpośredni dostęp do nowych opcji społecznościowych takich jak publikowanie screenów i materiałów wideo, streaming gier i dostęp do profili PSN.

Z przodu urządzenia pojawił się pasek LED, którego działanie będzie identyczne do górnej części PS Move. Za pomocą oświetlenia w różnych kolorach kontroler będzie komunikował się z PS Eye, łatwiej zidentyfikuje gracza i dostarczy mu innych informacji (np. zmieni kolor, gdy postać w grze otrzyma obrażenia). Znaczną część górnej powierzchni urządzenia zajmie

panel dotykowy

– dokładnie taki sam jaki znamy z PS Vity. Będzie on także służyć jako dodatkowy przycisk.

W końcu pojawił się także mikrofon oraz wejście słuchawkowe. Headset znajdzie się w pakiecie z PS4.

Dużej przemianie uległa wysłużona już i nieco przestarzała kamerka PS Eye. Jej nowy model będzie bardziej zbliżony do Kinecta. Sprzęt będzie wyposażony w dwie kamery o maksymalnej rozdzielczości 1280×800 pikseli (60fps) i polu widzenia 85

°, a także w czterokanałowe mikrofony. Ciekawą możliwością będzie wycinanie obrazu gracza z otoczenia i śledzenie lokalizacji kontrolera w 3D. Kamerka ma także posiadać funkcję rozpoznawania twarzy w celu szybszego logowania do PSN. Dzięki klipsowi natomiast wygodnie umieścimy ją na telewizorze.

0
Źródło: Volvo
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.