Kaspersky odciął Internet Windowsowi XP

Użytkownicy Windows XP, którzy chronią swój komputer za pomocą oprogramowania Kaspersky Lab, mają powody do narzekania. Jedna z aktualizacji antywirusa zablokowała komputerom z XP możliwość łączenia się z Internetem.
Kaspersky Lab

Kaspersky Lab

Jeżeli używasz 32-bitowych wersji Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstations 6.0.4 MP4, Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows, Kaspersky Endpoint Security 10 for Windows, Kaspersky Internet Security 2012 i 2013 lub Kaspersky Pure 2.0, masz Windows XP I nie możesz połączyć się z Internetem, to nie jesteś sam(a). Winę ponosi oprogramowanie firmy Kaspersky Lab.

Poszkodowani użytkownicy powinni skontaktować się z pomocą techniczną firmy Kaspersky Lab. Niestety, będzie potrzebny drugi komputer zdolny do pobrania właściwej aktualizacji z Internetu…

Kaspersky Lab opublikował przeprosiny.

AKTUALIZACJA:

Otrzymaliśmy oficjalny komunikat przysłany przez pana Piotra Kupczyka, Dyrektora biura komunikacji z mediami Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.

Publikujemy go w całości:

Problem pojawił się 4 lutego o godzinie 17:52 czasu polskiego i był wywołany nieprawidłową aktualizacją modułu Ochrona WWW. W efekcie niektóre produkty zaczęły blokować dostęp do internetu. Problem występował na 32-bitowych systemach operacyjnych i dotyczył następujących produktów Kaspersky Lab: Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstations 6.04 MP4; Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows; Kaspersky Endpoint Security 10 for Windows; Kaspersky Internet Security 2012 oraz 2013, a także Kaspersky PURE 2.0. Problem został zidentyfikowany i wyeliminowany tego samego dnia o godzinie 23:31 czasu polskiego. W celu usunięcia problemu na swoim komputerze wystarczające było wstrzymanie działania modułu Ochrona WWW i pobranie najnowszej aktualizacji baz. Całkowite wyłączanie ochrony, ani też korzystanie z innego komputera nie było wymagane. W przypadku produktów korporacyjnych, które pobierają aktualizację za pośrednictwem konsoli administracyjnej, problem został rozwiązany automatycznie. W imieniu firmy przepraszam wszystkich użytkowników za wszelkie niedogodności wywołane przez ten problem. Dołożymy wszelkich starań, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości.

0
Źródło: CNET
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.