Dove robi psikusa grafikom retuszującym zdjęcia

Firma Dove od prawie dekady wspiera akcję "Prawdziwe Piękno", która namawia wszystkich artystów i media do nie ingerowania w zdjęcia modelek. Jednak w dzisiejszym świecie nie obejdzie się bez Photoshopa...

Dlatego właśnie Dove wymyśliło prostą rzecz, która miała bezpośrednio wpłynąć na sumienie artystów. Stworzyła akcję do Photoshopa o nazwie „Beautify”, która w teorii miała wywołać efekt glamour, czyli rozświetlić ciało modelki i ukryć jej niedoskonałości. 6 dni temu umieściła ją w serwisie Reddit, by każdy zainteresowany mógł ją pobrać… Choć powyższy film ujawniający prawdziwe oblicze akcji (odwrócenie efektów m.in. „skraplania”, narzędzia najczęściej używanego podczas retuszu zdjęć) nie mówi nic o liczbie pobrań, to trzeba przyznać, że pomysł trafiony w dziesiątkę.

Co prawda redakcja serwisu The Verge, która testowała opisywaną akcję, zauważyła, że nie działa ona tak idealnie jak na filmie (dotyczy tylko ostatnio używanej warstwy), ale najważniejsze, że Dove udało się kolejny raz zwrócić uwagę na problem, który przyczynia się do zaniżonego poczucia własnej wartości u młodych kobiet i nie rzadko kończy się poważniejszymi zaburzeniami psychicznymi pokroju anoreksji.

Źródło: The Verge
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.