Raport o polskiej branży gier wideo

Raport o polskiej branży gier wideo
Ponad połowa pracodawców szuka nowych pracowników. Mimo ogólnego kryzysu znaczna część developerów planuje zwiększyć liczbę zatrudnionych osób o 10-40%. Chociaż polscy developerzy to raczej niewielkie studia (tylko 8% zatrudnia powyżej 100 osób) ponad połowa z nich (57%) pracuje równocześnie nad kilkoma projektami (od 3 do 10 ).
Wiodącą platformą jest Windows, ale tuż za nim plasują się systemy mobilne: iOS i Android. A na co zwracają uwagę pracodawcy podczas poszukiwań pracowników? Najmniej istotne jest… wykształcenie. By zaistnieć w polskim gamedevie trzeba wykazać się przede wszystkim umiejętnościami i doświadczeniem w branży. Jeśli dopiero wchodzimy do przemysłu elektronicznej rozrywki i nie mieliśmy okazji zdobyć odpowiedniego doświadczenia wtedy o naszej karierze może zaważyć poziom wykonania zadania testowego podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Jakich pracowników aktualnie poszukuje branża? Przede wszystkim programistów (20%), artystów (10%) i projektantów (10%).
34% planowanych gier przekroczy budżet 1 miliona złotych. Poniżej możecie obejrzeć szczegółową infografikę.
fot. Polski GameDev

fot. Polski GameDev