Intel ciężko pracuje nad produktami, których nikt nie chce kupować

Wszystko wynika z tego samego powodu – rynek PC nie jest już tak silny jak kiedyś.

Jak donosi portal

qz.com

, finansowe wyniki kwartalne Intela nie należą do najlepszych. Mało tego, chociaż jak można się dowiedzieć choćby z oficjalnej

informacji prasowej

ostatnie kwartały zakończyły się wzrostem dochodów, trend widoczny przy porównaniu rok do roku jest bardzo niekorzystny.

Problem nasilił się do tego stopnia, że spadek przychodów rok do roku w ostatnim kwartale był największym spadkiem od ostatnich 19 lat. Próbą walki z odwrotem konsumentów od komputerów PC było wprowadzenie przez Intela tak zwanych ultrabooków – urządzeń oferujących możliwości typowego notebooka, jednak połączone ze znacznie niższą wagą, cieńszą obudową i dłuższym czasem pracy na baterii. Ze względu jednak na wysokie ceny, ultrabooki nie zdołały podbić serc użytkowników. Ich sprzedaż rośnie, w miarę jak spadają ceny, jednak znacznie wolniej, niż spada zainteresowanie komputerami w ogóle.

Przy okazji portal publikuje statystyki największych producentów komputerów PC. Wynika z nich, że z roku na rok tylko Lenovo nie zmniejszył swojej sprzedaży, podczas gdy HP, Dell, Acer oraz Asus straciły od 11 do ponad 31%. Wedłóg słów redaktorów portalu qz.com, Intel ma dwie opcje. Pierwszą jest silniejsze zwrócenie się w stronę smartfonów i tabletów, które coraz intensywniej wypierają PC, a drugą – kontynuowanie działalności jak do tej pory.

Naszym zdaniem najlepszym wyjściem dla procesorowego giganta jest droga, którą już idzie: przykładanie większej wagi do urządzeń mobilnych (procesory Atom dla tabletów i smartfonów) _oraz_ kontynuowanie rozwoju platformy PC.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News