Internet satelitarny przoduje na liście usług szerokopasmowych w USA

Internet satelitarny przoduje na liście usług szerokopasmowych w USA

Według raportu FCC najpełniej realizuje szybkość deklarowaną w reklamach.

Internet satelitarny przoduje na liście usług szerokopasmowych w USA

Internet satelitarny przoduje na liście usług szerokopasmowych w USA

FCC opublikowała raport z ogólnokrajowego badania szybkości połączeń szerokopasmowych w amerykańskich gospodarstwach domowych przeprowadzonego z pomiarami rzeczywistej szybkości u tysięcy abonentów. Inicjatywa ta jest oparta na formie partnerstwa publiczno-prywatnego pomiędzy FCC, firmą SamKnows (wykonawcą zlecenia) i operatorami Internetu reprezentującymi 80% rynku użytkowników prywatnych. Raport FCC zawiera wyniki dotyczące czterech technologii dostępu do Internetu — DSL, przez sieć telewizji kablowej, światłowodowej i satelitarnej. Badaniem zostały objęte usługi 14 największych operatorów świadczących usługi szerokopasmowe, w tym firmy ViaSat, jednego z dostawców Internetu satelitarnego w USA. W Europie podobną usługę – Tooway, dostarcza firma Eutelsat.

„Testy wykazały, że 90% klientów ViaSat uzyskuje w okresach szczytu poziom 140% deklarowanej szybkości pobierania 12 Mb/s lub wyższy” — stwierdza się w raporcie. „Ponadto są bardzo małe różnice pomiędzy szybkością w okresach szczytu i poza nimi”.

„Naszym celem zawsze było zapewnienie klientom jak najlepszej komunikacji szerokopasmowej. Obiektywne dane pokazują, że dotrzymujemy obietnicy dużej szybkości” — powiedział Mark Dankberg, dyrektor generalny i prezes ViaSat.

Najważniejszym wnioskiem z raportu jest fakt, że Internet satelitarny zapewniał średnią szybkość wysyłania danych na poziomie 161% wartości deklarowanej w reklamach. Jest to wynik znacznie lepszy niż w przypadku usług opartych na technologii światłowodowej, sieci telewizji kablowej (108%) czy DSL. Ponadto objęta badaniami usługa charakteryzuje się najmniejszymi zmianami szybkości w różnych porach dnia i stale zapewnia szybkość na poziomie co najmniej 130% wartości deklarowanej w reklamach.

Pełna treść raportu, wydanego przez FCC Office of Engineering and Technology i Consumer and Governmental Affairs Bureau, jest dostępna pod adresem http://www.fcc.gov.